Reklama

Reklama

Reklama

Oto gwiazdy kolei: czym jeżdżą albo będą podróżowali polscy pasażerowie

23 września 2013, 06:40
Pendolino. Dreamliner PKP Intercity. Oszałamiający wygląd, duży komfort jazdy i astronomiczna cena: 2,7 mld zł za 20 pociągów z 17-letnim utrzymaniem. Pierwszy z 20 zamówionych przez PKP Intercity zostanie w tym tygodniu zaprezentowany podczas targów Trako w Gdańsku. Pendolino w wersji dla Intercity - EMU 250 – w grudniu 2014 r. wyjedzie na tory w najwyższej kategorii pasażerskiej EIC Premium. W wersji dla Polski będzie miał siedem członów i zabierze na pokład 402 osoby. Mimo że jest w stanie rozpędzić do 250 km/h, to za rok jedyną trasą, na jakie będzie w stanie osiągnąć 200 km/h, tylko na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej. Fot. Bartłomiej Banaszak, PKP Intercity
Pendolino. Dreamliner PKP Intercity. Oszałamiający wygląd, duży komfort jazdy i astronomiczna cena: 2,7 mld zł za 20 pociągów z 17-letnim utrzymaniem. Pierwszy z 20 zamówionych przez PKP Intercity zostanie w tym tygodniu zaprezentowany podczas targów Trako w Gdańsku. Pendolino w wersji dla Intercity - EMU 250 – w grudniu 2014 r. wyjedzie na tory w najwyższej kategorii pasażerskiej EIC Premium. W wersji dla Polski będzie miał siedem członów i zabierze na pokład 402 osoby. Mimo że jest w stanie rozpędzić do 250 km/h, to za rok jedyną trasą, na jakie będzie w stanie osiągnąć 200 km/h, tylko na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej. Fot. Bartłomiej Banaszak, PKP Intercity / Media
Wbrew stereotypowym wyobrażeniom polska kolej to nie tylko wysłużone składy EN57 nazywane „kiblami”. Pod względem jakości taboru w ciągu ostatnich lat nastąpił imponujący skok jakościowy, przy okazji którego wyrośli polscy producenci Pesa i Newag, coraz śmielej poczynający sobie także na rynkach zagranicznych. Inwestycje w tabor kolejowy ułatwił fakt, że przewoźnicy kolejowi okazali się znacznie sprawniejsi w wydawaniu pieniędzy Brukseli niż PKP Polskie Linie Kolejowe, czyli zarządca infrastruktury. Oto nasze subiektywne zestawienie składów pasażerskich, które stopniowo odmieniają wizerunek kolei w Polsce.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak