Cloud Technologies: Prospekt ws. przejścia na GPW z NC 'niebawem' trafi do KNF



Warszawa, 23.02.2017 (ISBnews) - Cloud Technologies planuje w tym roku przejście na rynek główny GPW z NewConnect. Prospekt "niebawem" zostanie złożony do Komisji Nadzoru Finansowego. Przejście będzie miało charakter "czysto techniczny" i nie będzie wiązać się z ofertą akcji, poinformował ISBnews CEO Cloud Technologies Piotr Prajsnar.

"Ważnym wydarzeniem dla Cloud Technologies w tym roku jest przejście na rynek główny GPW. Prospekt jest już praktycznie gotowy. W tej chwili weryfikują go nasi doradcy i niebawem zostanie złożony do KNF. Przejście na rynek główny będzie miało charakter czysto techniczny i nie wiąże się z żadną ofertą akcji" - powiedział ISBnews Prajsnar.

Jak wskazał, ubiegłoroczne bardzo dobre wyniki Cloud Technologies są z jednej strony efektem konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, z drugiej, rosnącego popytu na dobrej jakości dane, które dziś, w dobie cyfrowej transformacji, stają się biznesowym paliwem, którego w Cloud Technologies ma "coraz więcej".

"Nasza platforma OnAudience.com jest największą w Europie hurtownią danych, przetwarzamy już ponad 3 mld profili internautów. Potencjał rynkowy wykorzystywania danych jest ogromny, bo polskie firmy dopiero zaczynają dostrzegać korzyści płynące z analityki Big Data. Z badania przeprowadzonego przez Intel wynika, że zaledwie co piąta firma działająca nad Wisłą (18%) poddaje analizie informacje marketingowe o swoich klientach. Z dużym optymizmem patrzymy również na nasz rozwój za granicą" - dodał CEO Cloud Technologies.

Ma w tym pomóc m.in. sfinalizowanie transakcji przejęcia Imagine The Future, nad którą spółka obecnie intensywnie pracuje. Imagine The Future to agencja nowych technologii świadcząca usługi w zakresie marketingu efektywnościowego. Funkcjonuje obecnie na 36 rynkach na całym świecie, 95% kampanii realizuje poza Polską.

"Włączenie agencji do grupy Cloud Technologies umocni naszą pozycję rynkową, pomoże nam rozbudować system dystrybucji naszych usług, w tym przede wszystkim – hurtowni danych OnAudience oraz UnBlock, czyli nowego systemu emisji reklamy internetowej, który pozwala wydawcom ominąć oprogramowanie blokujące reklamy i przy wykorzystaniu potencjału Big Data dopasować komunikat reklamowy do potrzeb i zainteresowań odbiorcy, co wpływa na efektywność reklamy" - stwierdził Prajsnar.

Podkreślił, że rozwój Cloud Technologies wynika przede wszystkim ze wzrostu organicznego, a nie ewentualnych akwizycji, i to na nim oparta jest strategia biznesowa.

"Zakłada ona globalizację technologii bazujących na Big Data oraz technologii Programmatic Buying jak również dywersyfikację portfela produktów i usług, z uwzględnieniem urządzeń mobilnych i rozwiązań typu Internet of Things" - podsumował CEO Cloud Technologies.

Cloud Technologies to największa hurtownia danych o internautach w Europie. Jest notowana na NewConnect.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)