W marcu klienci Idea Banku wpłacili za ich pośrednictwem 51,5 mln zł, o niemal dwie piąte więcej niż miesiąc wcześniej i ponad cztery razy więcej niż rok wcześniej. Według banku, na mobilne wpłatomaty przypada ok. jednej piątej dokonywanych tam wpłat gotówkowych.

– Rekordowy wynik udało się osiągnąć dzięki wzrostowi liczby klientów korzystających z opcji tzw. stałego zlecenia, klientów sieciowych, mających kilka sklepów, restauracji czy punktów usługowych oraz zmian w aplikacji mobilnej – podkreśla Dominik Fajbusiewicz, członek zarządu Idea Banku, i twórca sieci „autowpłatomatów”. Aplikacja mobilna jest jednym ze sposobów zamawiania mobilnego wpłatomatu, umożliwia ona złożenie zarówno zlecenia jednorazowego, jak też zamówienia samochodu z góry na określone dni i godziny.
Do branż, które korzystają z wpłatomatów w samochodach najczęściej, należą firmy budowlane, kioski, komisy samochodowe, restauracje czy przedsiębiorcy zajmujący się „biznesami zimowymi” (sprzedawcy choinek czy fajerwerków).

Wpłatomat Idea Bank. Fot. Materiały prasowe

Wpłatomat Idea Bank. Fot. Materiały prasowe

źródło: Materiały Prasowe

To rozwiązanie jest jednak wygodne nie tylko dla klientów, ale i dla banku. Średnia wpłata wynosi obecnie 7,8 tys. zł, ponad 3,5-krotnie więcej niż w przypadku w zwykłym wpłatomacie. A przedsiębiorcy korzystający z mobilnych wpłatomatów mają na rachunkach średnio trzy razy więcej pieniędzy niż pozostali. Dla banku oznacza to więcej środków, które można przeznaczyć na akcję kredytową.

– Jeszcze w tym półroczu planujemy uruchomić 18 kolejnych pojazdów wyposażonych w bankomaty-wpłatomaty, niektóre także we wrzutnie, a pierwszy z nich wyjedzie na ulice już w tym miesiącu – zapowiada Dariusz Makosz, członek zarządu Idea Banku – Pojazdy dołączą do tych już obecnych m.in. w Trójmieście, Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Rzeszowie oraz Białymstoku – dodaje.

Idea Bank jest jednym z najmniejszych banków, których akcje są notowane na warszawskiej giełdzie. Mimo to jego pomysł mobilnych wpłatomatów zrobił pewną karierę na świecie. W 2015 r. w konkursie BAI Finacle Global Banking Innovation Awards został uznany za największą innowację w dziedzinie płatności na świecie, a w Efma Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards określono go mianem najbardziej przełomowej innowacji.

– Mieliśmy już delegacje z kilkudziesięciu banków, które interesowały się naszym projektem. Przyjeżdżali przedstawiciele instytucji finansowych z takich krajów, jak Japonia, RPA czy Mauritius – mówi Katarzyna Siwek, rzeczniczka Idea Banku. Wśród zainteresowanych był też jeden z największych banków z USA. Jak dotąd polski bank nie sprzedał jednak licencji na korzystanie z mobilnych wpłatomatów.