Na liście umieszczono m.in. Pierwszy Kanał rosyjskiej telewizji państwowej i stację telewizyjną ministerstwa obrony Rosji Zwiezda. Sankcjami objęto również wielu znanych dziennikarzy i redaktorów naczelnych mediów, w tym szefową stacji telewizyjnej RT (d. Russia Today) Margaritę Simonian.

15 maja w Kijowie zatrzymano szefa ukraińskiego biura RIA-Nowosti Kiriła Wyszynskiego. Dwa dni później decyzją sądu został on aresztowany na dwa miesiące w związku z podejrzeniem o zdradę stanu.

Służba Bezpieczeństwa Ukrainy, która przeprowadziła przeszukania w siedzibie RIA-Nowosti i mieszkaniach jej szefa oraz pracowników, poinformowała, że Wyszynski przygotowywał materiały usprawiedliwiające rosyjską aneksję Krymu i działania separatystów w Donbasie.

Według SBU Wyszynski, obywatel Ukrainy, przy którym podczas rewizji znaleziono także rosyjski paszport, pracował na zlecenie Rosjan, otrzymując za to od nich pieniądze. Dziennikarz odpowiedział, że padł ofiarą prowokacji.

RIA-Nowosti jest częścią państwowego koncernu medialnego Rossija Siegodnia. Należy do niego m.in. stacja telewizyjna RT oraz nadająca m.in. w języku polskim stacja radiowa Sputnik.

>>> Czytaj też: Stołeczny ratusz wbrew interesowi publicznemu