BAA zarządza siedmioma brytyjskimi lotniskami; od pewnego czasu jest mocno krytykowana za niski standard oferowanych usług.

Brytyjski operator lotnisk już wcześniej wystawił Gatwick, drugie z najruchliwszych brytyjskich lotnisk, na sprzedaż, ale opierał się przed sprzedażą Stansted, będącego bazą tanich linii regionalnych.

BAA, która wchodzi w skład konsorcjum kierowanego przez hiszpańską grupę Ferroavials, uważa, że zalecane przez komisję środki "mogą być niepraktyczne w obecnych warunkach gospodarczych".

Komisja ds. konkurencji (CC) orzekła, że BAA musi dokonać sprzedaży w ciągu dwóch lat: najpierw Gatwick, potem Stansted, a następnie albo Edynburga, albo Glasgow.

Reklama

Według komisji wspólna własność dużych londyńskich portów i dwóch największych lotnisk w Szkocji wyklucza jakąkolwiek konkurencyjność.

"Jesteśmy przekonani, że sprzedaż tych lotnisk przyniesie istotne korzyści pasażerom i liniom lotniczym" - powiedział Christopher Clarke, który prowadził w CC dochodzenie w sprawie lotnisk.