Włoska firma ma coraz poważniejsze problemy finansowe. W ubiegłym roku sprzedaż produktów sygnowanych marką Versace obniżyła się aż o 19 proc. w porównaniu do 2008 r., a wartość sprzedanych towarów szacowana jest na 273 miliony dolarów. Ponadto, w zeszłym roku Włosi zanotowali blisko 42 miliony dolarów straty operacyjnej.

Jedną z prób ratowania finansów słynnego na całym świecie domu mody jest pomysł szefostwa na stworzenie tańszej kolekcji ubrań. Jej ceny będą się wahać od 400 do 1000 euro za jedną sztukę odzieży. Dyrektorem kreatywnym kolekcji zostanie siostra założyciela firmy Donatella Versace, a cała kolekcja zostanie uszyta w Europie. Jak mówi prezes zarządu Versace Giacomo Ferraris, proponowana odzież będzie korzystnym kompromisem pomiędzy ceną a jakością. Nie wiadomo, kiedy kolekcja pojawi się w butikach Versace.

Oprócz tego Włosi zamierzają w większym stopniu zdywersyfikować swoją produkcję. Konsumenci oprócz luksusowej odzieży i ekskluzywnych dodatków, będą mogli także umeblować swój dom, czy zaprojektować wnętrze w stylu Versace. Firma skoncentruje się także na stylizacji wnętrz najlepszych apartamentów w najdroższych hotelach świata np. w Pallazzo Versace w Dubaju. Co więcej, w tym tygodniu w Paryżu słynny dom mody zaprezentował swój pierwszy model telefonu komórkowego. Wiosną ma on trafić do regularnej sprzedaży.

Innym krokiem mającym podźwignąć firmę z zapaści finansowej są planowane zwolnienia we włoskiej centrali zarządzającej siecią butików Versace na całym świecie. Prawdopodobnie z etatem pożegna się 40 pracowników. Jak dodaje Ferraris, na razie zarząd nie chce ograniczać wydatków na reklamę i marketing zarówno promowanych do tej pory produktów, jak i tych wchodzących dopiero na rynek.

Reklama

Czy strategia firmy przyniesie oczekiwane korzyści i uratuje modowe imperium Włochów przekonamy się za kilka miesięcy. Jednak biorąc pod uwagę szacunki ekonomistów zakładające, że popyt na dobra luksusowe po globalnej recesji będzie coraz bardziej wzrastał, można oczekiwać, że Versace prędzej czy później wyjdzie z gnębiących je problemów

ikona lupy />
Butik Versace w jednym z centrów handlowych w Dubaju / Bloomberg