“Nie można być tylko graczem na rynku pecetów dla konsumentów, musimy także zostać dostawcą we wszystkich segmentach. I w tym roku podejmiemy wielkie wysiłki w tym kierunku” – powiedział Gianfranco Lanci, prezes i dyrektor wykonawczy Acera, mającego siedzibę w Tajpej, na Tajwanie.

Acer wyprzedził Della w trzecim kwartale na pozycji drugiego producenta komputerów osobistych na świecie. Koncern zaoferował tani notebook Aspire One oraz znacznie droższy notebook marki Ferrari. Z kolei serwery i bardziej wydajne komputery stosowane do gromadzenia informacji i zarządzania siecią, będą w tym roku stanowić ok. 4 proc. wpływów ze sprzedaży spółki, ale zapewniają one dwukrotnie wyższą marżę zysku niż inne produkty.

„Rynek korporacyjny zacznie się odbijać, a rynek konsumencki dalej będzie się rozwijał, toteż firma będzie miała podwójny napęd dla wzrostu” – mówi Alvin Huang z Daiwa Securities Group w Tajpej, rekomendujący kupowanie akcji spółki.

W zeszłym roku walory koncernu Acer wzrosły o 128 proc., wyprzedzając 78-proc. awans indeksu Taiex. Natomiast 12-proc. spadek akcji w tym roku ma związek ze znaczną obniżką głównego indeksu tajwańskiej giełdy.
Spółka przedstawiła w listopadzie serwer modularny i typu blade, co ma stanowić pierwszy krok w kierunku zaoferowania pełnej linii serwerów pod koniec tego kwartału. To pozwoli również na pozyskanie komercyjnych klientów pragnących zakupić stacjonarne komputery oraz notebooki dla firm.

Reklama

Globalna sprzedaż serwerów spadła w trzecim kwartale o 17,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem sprzed roku, gdyż firmy dokonywały oszczędności w dobie recesji – podała w swym grudniowym raporcie firma badawcza IDC. Liderami rynku są International Business Machines, a za nim HP Dell.

W segmencie komputerów, z wyłączeniem serwerów, sprzedaż w tym samym okresie wzrosła o 2,3 proc., a Acer z 14-proc. udziałem w rynku, zajął drugą pozycję za Helwett-Packard.