Ostatniego pontiaca GM wyprodukował w maju. Oczywiście dealerzy GM w dalszym ciągu będą świadczyć usługi serwisowe samochodów tej marki i honorować gwarancje.

GM zdecydował się na likwidację pontiaca, gdy w zeszłym roku zmuszony był ogłosić niewypłacalność. Sprzedaż samochodów tej marki spadała zresztą od lat, co - zdaniem obserwatorów branży samochodowej - spowodowane było zarówno złą strategią firmy, jak i zmianą gustów kierowców.

Nie bez znaczenia były też skokowe podwyżki cen benzyny w latach 70., które wielu Amerykanów skłoniły do zainteresowania się mniejszymi, oszczędniejszymi samochodami, oferowanymi zwłaszcza przez Japończyków.

>>> Czytaj też: General Motors, Ford oraz Chrysler – różne drogi wyjścia z kryzysu

Szczyt popularności pontiaca przypadł w 1968 roku, gdy sprzedano prawie milion samochodów tej marki. W 2008 roku (poprzedzającym zapowiedź likwidacji) sprzedaż wyniosła już tylko 267 tys.