Wywiad z Jackiem Komarackim, Dyrektorem Zarządzającym kierującym Pionem Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego, szefem projektu Inteligo.

Pół roku temu, kiedy rozpoczynał się proces rewitalizacji Inteligo, PKO Bank Polski nazwał ten projekt strategicznym. Jaki jest długofalowy cel tych działań?

Inteligo ma być inkubatorem zmian w PKO Banku Polskim. Nowatorskie, innowacyjne pomysły na produkty, usługi i technologie wykluwają się właśnie w Inteligo. Tu inicjujemy nowe rozwiązania, które mają napędzać rozwój całej organizacji. Testujemy je z pomocą klientów, a te które okażą się najbardziej pożądane, użyteczne i funkcjonalne – mają szansę trafić do masowego odbiorcy. Chcemy, żeby nasze produkty i usługi były dokładnie takie jakich potrzebują internauci – dlatego będzie je cechować prostota i zarazem najwyższa jakość, wygoda obsługi i intuicyjność.

Co udało się zrobić przez ostatnie pół roku?

Remont Inteligo realizujemy zgodnie z planem. Już w maju znieśliśmy opłaty za przelewy krajowe i zlecenia stałe w Internecie. Następnie wprowadziliśmy pożyczkę gotówkową i dobolokatę z dziennym naliczaniem odsetek oraz unikalną na polskim rynku elektroniczną umowę umożliwiającą uzyskanie kredytu odnawialnego w pełni zdalnie, bez umowy ramowej. Daliśmy też klientom do dyspozycji zaawansowaną wyszukiwarkę kontekstową, obejmującą całą historię konta, od momentu jego otwarcia. Rozszerzyliśmy także sieć bezprowizyjnych bankomatów o eService oraz BZ WBK. Inteligo rozwija swoją ofertę we współpracy z odbiorcami naszych usług, dzięki unikalnemu projektowi beta testów, w ramach których zaproszeni użytkownicy korzystają z opracowywanych rozwiązań przed ich rynkowym udostępnieniem. Do tej pory Testerzy Inteligo opiniowali zaawansowaną wyszukiwarkę, kartę kredytową oraz nowe narzędzia autoryzacji. Wszystkie testowane produkty i usługi zostały zoptymalizowane dzięki opiniom Testerów przed ich komercyjnym startem.

Jakie nowości wprowadzacie od połowy listopada?

Przede wszystkim wprowadzamy do oferty kartę kredytową, która na życzenie Klienta może być zintegrowana z rachunkiem bieżącym, łącząc zalety instrumentu kredytowego i debetowego. Dzięki zastosowanym w niej nowatorskim rozwiązaniom klient może w pełni zarządzać limitami. W tym transakcji bezstykowych. Jej użytkownikom oferujemy najprostszy system obsługi – to klient wybiera rzeczywisty, stały dzień spłaty, taki, który odpowiada jego potrzebom i możliwościom finansowym. Chcemy, aby dla naszego klienta, nawet jeśli ma w portfelu wiele różnych plastików, karta Inteligo była instrumentem pierwszego wyboru, bo ona daje mu dostęp do wszystkich środków. Posiadacze konta Inteligo zyskują także dwa nowe, alternatywne narzędzia potwierdzania wszelkich operacji dokonywanych na swoi rachunku. Do karty-zdrapki dołączają kody SMS-owe oraz rozwiązanie najnowszej generacji: token, instalowany w telefonach komórkowych, służący również do wzmocnienia logowania do serwisu transakcyjnego Inteligo. Chcemy też być dla naszych klientów bardziej atrakcyjni cenowo, dlatego otwarcie i prowadzenie wszystkich rachunków jest bezwarunkowo bezpłatne. Jeśli chodzi o kartę debetową, to wystarczy dokonać transakcji bezgotówkowych za kwotę 100 złotych miesięcznie, aby nie ponosić żadnych kosztów związanych z jej użytkowaniem. Oznacza to, że dla aktywnych użytkowników konta Inteligo podstawowa oferta jest darmowa. Wprowadzamy też usługę „Bankomaty bez granic” - w zamian za niski miesięczny abonament, klienci otrzymają bezpłatny dostęp do wszystkich polskich i zagranicznych bankomatów.

Większość z tych produktów jest dostępna w innych bankach, czym zatem chcecie się wyróżniać?

To prawda, że od strony produktowej trudno dziś o spektakularne nowinki, z biegiem czasu nowe produkty będą po prostu coraz bardziej zniuansowane. Dlatego stawiamy na jakość i wygodę korzystania z szerokiej gamy produktów – w tych cechach Inteligo tkwi nasza przewaga konkurencyjna.

Ogłoszone kilka miesięcy temu plany rozwoju Inteligo były bardzo ambitne, jak zamierzacie walczyć o klienta, jak do niego dotrzeć?

Wyzwania postawione przez przed Inteligo pozostają niezmienne. Do końca 2012 roku chcemy pozyskać 1 mln nowych klientów, powiększyć wolumen depozytów do 9,3 mld zł, wydać 300 tys. kart kredytowych i udzielić 165 tys. pożyczek gotówkowych. Dlatego już teraz jesteśmy gotowi do rozpoczęcia intensywnych działań akwizycyjnych – właśnie startujemy z pierwszą od dawna kampanią reklamową, obejmującą prócz Internetu również tradycyjne media masowe, radio i telewizję. Dzięki kampanii chcemy dotrzeć z informacją o odnowionym Inteligo do jak najszerszej grupy naszych obecnych i potencjalnych odbiorców naszych usług. Inteligo, będą promować spoty reklamowe z udziałem: Marii Peszek i Andrzeja Smolika. Ich wybór nie jest przypadkowy – to wyraziści twórcy którzy przemawiają do naszej grupy docelowej.

Jakich dalszych zmian mogą oczekiwać klienci, nad jakimi rozwiązaniami teraz pracujecie?

W najbliższych tygodniach chcemy wprowadzić kartę debetową w technologii EMV, funkcjonalność ratalną na karcie kredytowej oraz ubezpieczenia tych instrumentów płatniczych. Zmiany przypieczętujemy w przyszłym roku wprowadzając m.in. nową ofertę dla firm, zaawansowaną bankowość mobilną oraz nowy serwis transakcyjny.