Przebiegający pod szwajcarskimi Alpami tunel będzie miał 57 km długości. Do tej pory, najdłuższym tunelem na świecie był japoński Seikan (53,9 km).

Tunel jest przystosowany do ruchu kolei dużych prędkości. Dziennie będzie przez niego mogło przejechać 300 składów z prędkością 250 km/h.

Wykonawca tunelu - firma AlpTransit Gotthard, deklaruje, że jego budowa zakończy się w 2016 r. Inwestycja, która skróci czas przejazdu między Zurychem i Mediolanem o prawie połowę, zostanie oddana do użytku w 2017 roku.

Budowa przeprawy pod Alpami trwa już 15 lat, a jej koszt ma przekroczyć 10 miliardów dolarów.

Reklama

Aby obejrzeć galerię, kliknij w zdjęcie poniżej

ikona lupy />
Mapa trasy tunelu kolejowego Gotthard Base Tunnel w Szwajcarii Fot. commons.wikimedia.org, NASA WorldWind 1.3, Cooper.ch / Forsal.pl
ikona lupy />
Budowa tunelu Gotthard Base Tunnel w Szwajcarii - widok z lotu ptaka. Fot. commons.wikimedia.org, KlausFoehl, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported / Forsal.pl
ikona lupy />
Tunel Gotthard Base Tunnel w Szwajcarii / Bloomberg / Adrian Moser
ikona lupy />
Tunel kolejowy Gotthard Base Tunnel w Szwajcarii / Bloomberg / Adrian Moser
ikona lupy />
Budowa tunelu Gotthard Base Tunnel w Szwajcarii / Bloomberg / Adrian Moser
ikona lupy />
Tunel kolejowy Gotthard Base Tunnel w Szwajcarskich Alpach / Bloomberg / Adrian Moser
ikona lupy />
Budowa tunelu Gotthard Base Tunnel w Szwajcarii / Bloomberg / Adrian Moser