Najpopularniejszy portal społecznościowy świata wykorzystuje swoją dominującą pozycję i podnosi ceny. Dane o wyższych kosztach promocji na Facebooku podała kalifornijska spółka Efficient Frontier, która doradza firmom reklamującym się w Internecie. Opublikowane wyniki nie uwzględniają droższego segmentu reklam na Facebooku, tzw. premium ads.

„Reklamodawcy coraz lepiej rozumieją to medium”- mówi o witrynie założonej przez Marcka Zuckerberga analityk Efficient Frontier, Siddharth Shah. „Firmy są w stanie więcej zapłacić, by dotrzeć do konsumentów”- komentuje Shah. A potencjalnych klientów na Facebooku jest sporo- na portalu zarejestrowało się już ponad pół miliarda użytkowników.

W ubiegłym roku Facebook wyprzedził Google i stał się najczęściej odwiedzaną stroną w sieci w Stanach Zjednoczonych. Z nieoficjalnych informacji wynika, że przychód Facebooka ze sprzedaży w 2010 roku sięgnął dwóch miliardów dolarów. Według prognoz spółki EMarketer, wydatki reklamodawców na portalu w 2011 roku wyniosą ponad cztery miliardy dolarów.

ikona lupy />
Najpopularniejszy portal społecznościowy świata wykorzystuje swoją dominującą pozycję i podnosi ceny. Na zdj. Marc Zuckerberg, założyciel Facebooka. / Bloomberg / Tony Avelar
Reklama