Od początku tego roku do końca sierpnia zarejestrowano w naszym kraju 179 tys. 922 takich samochodów, o 5,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Jak podkreślają eksperci Samaru, z miesiąca na miesiąc spadają głównie zakupy aut dokonywane przez indywidualnych klientów. Ich udział w rynku jeszcze w styczniu wynosił niemal 64 proc., podczas gdy w lipcu już tylko 43,6 proc.

>>> Czytaj też: Luksusowe samochody na gaz - LPG robi furorę w Polsce

Liderem polskiego rynku jest nadal Skoda, która od początku roku sprzedała 20 tys. 907 nowych aut, o 3,13 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na drugim miejscu w rankingu najchętniej kupowanych marek jest Ford, który od początku roku zarejestrował 14 tys. 695 samochodów, o 0,28 proc. mniej niż przed rokiem. Trzeci jest Opel ze sprzedażą 14 tys. 560 aut (spadek o 1,89 proc.). Czwarta Toyota sprzedała 12 tys. 598 samochodów (spadek o 16,30 proc.), a piąty jest Fiat ze sprzedażą 12 tys. 071 aut (spadek o 24,16 proc.).

Reklama

>>> Czytaj też: Polacy oszczędzają na samochodach, coraz rzadziej biorą je na kredyt

Od początku roku zarejestrowano w Polsce już 451 tys. 074 aut używanych sprowadzonych prywatnie z zagranicy, o 8,0 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Najchętniej sprowadzanymi markami są w kolejności: Volkswagen, Opel i Renault.

Wśród sprowadzonych w tym roku aut największą grupę stanowią samochody w wieku powyżej 10 lat. Ich udział w całości prywatnego importu wynosi 47,46 proc. Auta w wieku od 4 do 10 lat stanowiły 43,52 proc. importu, natomiast samochody najmłodsze, w wieku do 4 lat, zaledwie 9,02 proc.