Według wstępnych danych, w IV kw. roku obrotowego 2012/2013, będącym jednocześnie I kw. kalendarzowego roku 2013, wartość przychodów ze sprzedaży spółki wyniosła 44,18 mln zł, co oznacza wzrost o 0,5% w skali roku.

"Na tle słabych danych makro z branży budowlanej, bardzo dobry poziom obrotów spółka zawdzięcza przede wszystkim budowanemu od lat modelowi biznesu. Działalność spółki ukierunkowana jest na drobnych odbiorców. Dzięki temu, że poziom sprzedaży spółki nie jest uzależniony od dużych kontraktów budowlanych, Grodno w trudnej sytuacji rynkowej może nie tylko obronić swoją pozycję na rynku dystrybucji materiałów elektrotechnicznych, ale również znacząco ją umocnić" - podano w komunikacie.

"Powyższe czynniki w połączeniu z podjętymi działaniami, tj. począwszy od II kwartału 2012/2013 spółka zwiększyła sprzedaż produktów klasy Premium oraz realizuje plan intensyfikacji sprzedaży do segmentu przemysłowego, umożliwiają budowanie trwałej przewagi nad konkurencją" - czytamy także.

Zarząd podkreśla również, że wciąż kontynuuje restrykcyjną politykę handlową i bezpieczeństwa należności.

Reklama

Grodno to jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Spółka jest notowana na rynku NewConnect. W roku obrotowym 2011/12 osiągnęła przychody na poziomie 182,1 mln zł, a prognoza na rok bieżący zakłada przekroczenie poziomu 190 mln zł.