"Za nami udany kwartał. Zwiększamy przychody i wyniki zgodnie z planem. Pomimo trudnej sytuacji na rynku i spadkowej tendencji w branży FMCG spółka radzi sobie dobrze i realizuje ścieżkę rozwoju, jaką zapowiadała podczas emisji akcji w I połowie tego roku" - powiedział ISBnews Kliniewski.

Dodał, iż spółka bierze pod uwagę przyspieszenie publikacji wyników kwartalnych. Narastająco po trzech kwartałach 2013 roku (I i III kw. są sezonowo słabsze), Hygienika zanotowała 116,3 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, 9,6 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego i 5,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej.

"Widzimy, że obrana droga rozwoju poprzez sieć drogerii Dayli jest słuszna. Stawiamy na wyspecjalizowany handel detaliczny, który zapewnia dobre marże. O ile w sektorze spożywczym sentyment jest słaby, o tyle segment kosmetyków i chemii domowej to zdecydowanie inny świat. Dlatego strategicznie go wybraliśmy, wykorzystując biznesową szansę" - podkreślił prezes Hygieniki.

Przed zakupem udziałów w polskiej części sieci drogerii Schlecker (158 punktów sprzedaży), co nastąpiło pod koniec września 2012 r., wyniki Hygieniki były oparte wyłącznie o produkcję z zakresu higieny osobistej.

Reklama

W okresie I-III kw. 2012 r. spółka zanotowała 37,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, 0,8 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego i 0,06 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. W trzech kwartałach 2013 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku 2012 przychody wzrosły więc o 212%, zysk operacyjny był 12 razy wyższy, a zysk netto - 90 razy wyższy.

"Spółka w ostatnich 3 latach bardzo mocno już się rozwinęła. Mamy apetyt na więcej, nie odpuszczamy. O planach na najbliższą przyszłość, na rok 2015, poinformujemy podczas konferencji w przyszłym tygodniu. Powiemy wtedy też więcej o planowanej emisji obligacji, która przyspieszy ekspansję naszej sieci drogerii Dayli" - ujawnia Kliniewski.

"Po emisji obligacji przedstawimy publicznie strategię rozwoju sieci Dayli na najbliższe 3 lata" - podsumował prezes Hygieniki.

Hygienika jest firmą działającą w branży środków higieny osobistej, jest operatorem sieci drogerii Dayli.