Jak mówi projektant gry Krzysztof Justyński - produkcja studia the Astronauts wyróżnia się sposobem opowiedzenia tajemniczej historii: gracz zwiedza fikcyjną dolinę obserwując ją własnymi oczami, nikogo tam nie ma, ale wiadomo że albo coś tam się stało, albo ma się stać.

Wszystko to opowiedziane jest bez udziału narratora, a atmosfera opowieści budowana jest dzięki samej obecności gracza w wykreowanym świecie - mówi Justyński.

Projektant cieszy się, że nagradza się gry reprezentujące niezbyt popularne rozwiązania: w grze the Astronauts brak jest walki czy eksploracji, co gracze bardzo lubią. Zamiast tego w kilka godzin, bez potrzeby uczenia się złożonego sterowania, gracz poznaje pewną historię, a zaskakujące jest, jak wiele osób właśnie tego chce - powiedział Justyński.

BAFTA to nagrody Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych. W ramach kilku dziedzin, jakie ocenia Akademia, od roku 1998 wręczane są także nagrody w kategorii rozrywki interaktywnej, z wyodrębnieniem od 2003 roku Nagrody Brytyjskiej Akademii Gier Wideo.

Gra "Zaginięcie Ethana Cartera" miała premierę w październiku minionego roku. To nie jedyna polska produkcja, która została w ostatnim czasie nagrodzona - "This War of Mine" produkcji 11 bit studios uzyskało nagrodę publiczności na Independent Games Festival, czyli największej branżowej imprezie poświęconej grom niezależnym. 

>>> Polecamy: Nie tylko „Wiedźmin”. Polska wyrasta na europejską potęgę w branży gier