"Z pewnością będziemy kontynuować obraną drogę, rozwijając kanał sprzedaży detalicznej, sieć naszych salonów stacjonarnych, sklep internetowy, a także równie istotny dla nas kanał B2B" - powiedział Buczkowski podczas spotkania z dziennikarzami.

Zakończony okres rozliczeniowy zaliczył do bardzo udanych. "Komputronik stabilizuje swoją pozycję w ścisłej czołówce firm z branży. Jednocześnie nasze wyniki to dowód, że przyjęta przez nas długofalowa strategia przynosi zamierzone efekty. Transformacja salonów poprzez zwiększanie ich powierzchni, a tym samym poszerzanie ekspozycji, wprowadzanie nowych kategorii produktowych czy ekspansja na rynki zagraniczne to właściwe biznesowe decyzje" - stwierdził prezes Komputronika.

Jak wskazał, w ubiegłym r.fin. grupa rosła, jeśli chodzi o sprzedaż w istniejących salonach, a pomagało w tym m.in. wprowadzanie nowego asortymentu. W tym roku finansowym dodatkowe efekty ma dać nowy magazyn i związane z tym możliwości logistyczne. "Daje to szanse na kontynuację wzrostu" - ocenił Buczkowski.

Komputronik chce, żeby modernizacja polegająca na powiększanie powierzchni salonów do 180-300 m2 objęła łącznie 30 punktów do końca roku (wobec 17 obecnie). W przyszłym roku zakładana jest kontynuacja tego procesu.

Obecnie w sieci jest łącznie ok. 220 salonów. W ocenie zarządu, nadal są obszary kraju, gdzie można poprawić obecność. W efekcie Komputronik pracuje nad pozyskiwaniem do sieci agencyjnej podmioty silne lokalnie. 

>>> Czytaj też:  Komputronik uzyskał dostęp do sieci dostawców Expert Group w 24 krajach

"Nadal jestem przekonany, że placówki niezrzeszone (w ramach silnej grupy) nie mają racji bytu w dłuższym horyzoncie. Nadal jednak rozwijamy naszą dystrybucję 'omni-channel', czyli poprzez wszystkie możliwe kanały sprzedaży" - powiedział prezes Komputronika.

Ponadto firma chce rozwijać sprzedaż w Niemczech przez sklep komputronik.de i B2B (zdalne zarządzanie, helpdesk), myśli również o rynku brytyjskim.

Zapowiadany jest również relaunch marki Karen.pl. Będzie to marka obejmująca asortyment inny niż elektronika, czyli m.in. kosmetyki, narzędzia, czy produkty ogrodowe. Rozwijane będą nadal również marki własne w sprzęcie akcesoryjnym: California Access, Accura, Fassino, Q-line (linia low-end dystrybuowana poza siecią Komputronik w segmencie marketowym).

Nowy magazyn oferuje blisko 19 tys. m2 plus montownię komputerów i firma liczy na zwiększenie skali montażu. Komputronik dołączył niedawno do europejskiej grupy zakupowej Expert International na zasadzie wyłączności jako polska firma. Grupa ta jest mocno osadzona w branży RTV/AGD i Komputronik chce korzystać z możliwości, jakie daje jej skala działalności. Według słów prezesa Buczkowskiego, korzyści z obecności w tej grupie mogą stanowić nawet ok. 1 pkt proc. rentowności na poszczególnych grupach produktowych.

"Część z firm z tej grupy jest zainteresowana kupnem komputerów desktop, które montujemy, dlatego właśnie liczymy na zwiększenie skali montażu" - wskazał Buczkowski.

Firma szykuje również otwarcie nowego centrum obsługi klientów na ok. 70 konsultantów od września, które będzie obsługiwać Polskę i inne rynki grupy.

W segmencie integracji grupa zanotowała 200 mln zł przychodów w minionym roku finansowym i ponadprzecietną rentowność. Jak wskazał Buczkowski, tempo wzrostu w tym roku jest na poziomie 35%. W dalszym ciągu rozwijane mają być działy dla sektora publicznego i ochrony zdrowia.

"Rozważamy połączenie spółek z tego segmentu w jeden podmiot z ambicją debiutu na GPW w ciągu 3-4 lat. Jest to scenariusz rozwoju w zależności od sytuacji rynkowej" - zaznaczył prezes Komputronika.

Komputronik, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.