Warszawa ogłosiła przetarg na budowę kolejnych przystanków - po trzy na wschód i na zachód od odcinka centralnego - w październiku zeszłego roku.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km linii. Planowane stacje to: "Wolska" (pod ul. Płocką przy skrzyżowaniu z ul. Wolską), "Moczydło" (pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny) oraz "Księcia Janusza" (pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza).
W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km nowej trasy. Znajdą się na niej stacje: "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek 1" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Ossowskiego) oraz "Targówek 2" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).

II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km. Według dokumentacji przetargowej budowa nowych stacji powinna potrwać nie dłużej niż 38 miesięcy. Znaczna część prac zostanie wykonana dzięki wsparciu finansowemu z Unii Europejskiej.

>>> Polecamy: Będzie jeszcze drożej. Znów zmieniają się przepisy ws. prawa jazdy