Zarząd Krynica Vitamin zarekomenduje przeznaczenie 30-80% tegorocznego zysku na dywidendę, podała spółka w prospekcie emisyjnym.

"Zarząd planuje rekomendować walnemu zgromadzeniu przeznaczanie na dywidendę od 33% do 80% zysku netto, w zależności od potrzeb w zakresie płynności spółki, począwszy od zysku za rok 2015" - czytamy w prospekcie.

Za lata obrotowe 2011, 2012, 2013 oraz 2014 spółka nie wypłacała dywidendy. Zysk wypracowany w tym okresie był przeznaczany na kapitał zapasowy. W ostatnich czterech latach obrotowych spółka nie dokonywała wypłat zaliczki na poczet dywidendy. Dystrybucja zysku odbywała się poprzez kolejne umorzenia akcji za wynagrodzeniem na rzecz akcjonariuszy, podano także w dokumencie.

Krynica Vitamin miała 12,07 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2014 r. wobec 4,34 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 166,92 mln zł wobec 133,06 mln zł.

W I poł. 2015 r. Krynica miała 5,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 4,3 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 89,12 mln zł wobec 81,19 mln zł.

Reklama

Oferta publiczna do 7,08 mln akcji Krynica Vitamin rozpocznie się dziś od publikacji ceny maksymalnej w transzy inwestorów indywidualnych. Krynica Vitamin liczy na pozyskanie 20-30 mln zł netto dzięki ofercie do 1 598 062 nowo emitowanych akcji serii B, w ofercie znajdzie się także 5 486 682 istniejących akcji serii A, sprzedawanych przez FRAM Fundusz Inwestycyjny Zamknięty.

Krynica Vitamin jest polskim producentem napojów funkcjonalnych. Obecnie w ofercie spółki przeważają napoje energetyczne, których sprzedaż generuje 90% przychodów spółki. Ponadto Grupa posiada szerokie portfolio innych napojów funkcjonalnych, takich jak napoje: izotoniczne, hipotoniczne, napoje wspomagające metabolizm i witaminowe suplementy diety. Ofertę spółki wzbogacają także wody funkcjonalne, nowoczesne napoje wieloowocowe, alkopopy, cydry, malt drinki czy wybrane napoje z segmentu CSD. Grupa specjalizuje się w usługowym rozlewie dla produktów markowych oraz produktów private label dla sieci handlowych. Obecnie spółka dostarcza swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie, posiadając ugruntowaną pozycję na rynkach takich krajów, jak Czechy, Niemcy, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Rumunia, Litwa, Słowacja, Izrael i Palestyna.