"Studio będzie gotowe za 2 tygodnie. Nieco dłużej trwały prace nad marką i pozycjonowaniem. Ostatecznie segment będzie działał pod brandem WP, nawiązując do dorobku grupy. Ponadto będzie unifikacja newsroomów i treści video z innymi segmentami. Ma to być stacja nowoczesna, nawiązująca do interaktywności internetu. 2 grudnia nastąpi jej start" - powiedział Świderski podczas konferencji prasowej.

Według jego słów, grupa kończy negocjacje w kwestii brokera reklamowego, dostawców treści, a serwis VOD ruszy później. Telewizja będzie działać jako wydzielony segment w ramach grupy. Przewidziana jest również wersja mobilna TV w formie aplikacji. 

Podsumowując I półrocze, prezes wskazał, że WP skupiała się na wzroście organicznym. Zainwestowano w nową platformę kontentową, gdzie do końca roku zostanie przeniesione kilkadziesiąt serwisów. Celem jest szybkość ładowania i zaangażowania użytkownika. Jak wskazał Świderski, efektem jest +30% wzrostu odsłon na użytkownika w zmigrowanym serwisie WPkobieta i dynamiczne wzrosty przychodów tego segmentu.

>>> Czytaj też: "Lęk i respekt to dwie różne rzeczy. Staram się być sprawiedliwa". Wywiad z prezes Polskiego Radia

Kolejne zmiany dotyczyły poczty i prezes WP stwierdził, że doszło do zmiany spadkowego trendu zalogowań dzięki nowej odsłonie tej usługi w O2. Następnie migracja obejmie pocztę WP. Świderski zaznaczył, że produkt ten jest ważny przy  wykorzystywaniu danych big data. 

W kwestii kolejnych kwartałów, Świderski stwierdził, że grupa będzie kontynuować działania w ramach strategii pod kryptonimem Movibe (mobile, video, big data, e-commerce). 

Członek zarządu ds. finansowych Elżbieta Bujniewicz-Belka wskazała, że pod względem wyników finansowych II kwartał był wzorcowy. Podkreśliła, że przychody gotówkowe ze sprzedaży i skorygowana EBITDA wzrosły o ok. 30% wzrostu r/r. Organicznie (bez przejęć) grupa również rosła w I półroczu wyraźnie ponad rynek - odpowiednio o: 12 i 17% r/r wobec ok. 7% wzrostu rynku.

Marża EBITDA sięgnęła niemal 39% w II kwartale. Jak podkreślali przedstawiciele spółki, w dobrym kwartale jest to marża zadowalająca grupę, ale nie jest do osiągnięcia w całym roku ze względu na sezonowość. W całym ub.r. rentowność na tym poziomie wyniosła 35%.

"Po okresie inwestycji wchodzimy na tory intensywnego generowania zysku. Dług netto/EBITDA LTM wynosi 1,5x i jest dużo miejsca na dalsze finansowanie się długiem" - podsumowała Bujniewicz-Belka.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r. 

>>> Czytaj też: Ulubione programy informacyjne Polaków. Zobacz wyniki sondażu CBOS