statystyki

Trans Polonia poszukuje akwizycji, finalizacje możliwe w 2018 r.

21 września 2016, 14:29 | Aktualizacja: 21.09.2016, 16:41
Źródło:ISBnews

Po rezygnacji z nabycia czeskiego Petrotransu od PKN Orlen, Trans Polonia ma zamiar nadal podejmować próby akwizycji i prowadzi w tym celu prace. Finalizacji zakupów spodziewa się jednak najwcześniej w 2018 r., poinformował prezes Dariusz Cegielski.

Reklama

Reklama





"Zainteresowanie Petrotransem nie sfinalizowało się. Uznaliśmy, że w sytuacji zmienionej grupy i aktualnych możliwości rozwoju druga transakcja [po nabyciu Orlen Transport, obecnie OTP] nie była optymalna. To nie zmienia ogólnego poglądu, jak chodzi o akwizycje. To na pewno jest metoda i efekty działalności OTP o tym świadczą. Poszukujemy kolejnych spółek" - powiedział Cegielski podczas konferencji prasowej.

"Mocno penetrujemy rynek zachodni. Możemy pozyskać podmiot silnie zakorzeniony w tym rynku. Mamy projekt, osoby odpowiedzialne i na bieżąco prowadzimy prace" - dodał.

Pytany o czas ewentualnych akwizycji wskazał, że negocjacje trwają ok. roku, a budowanie finansowania to kolejny okres czasu. "Życzylibyśmy sobie, żeby w przyszłym roku wyłoniły się podmioty, więc realizacja nie w 2017 r., ale może w 2018" - wyjaśnił.

Poinformował, że spółkę interesują podmioty działające w krajach na europejskiej osi Wschód-Zachód: w Niemczech, Francji, krajach Beneluksu, Hiszpanii.

Przedstawiciele spółki poinformowali także, że oczekują bardzo dobrych wyników finansowych w III kw. br., w którym do tej pory (lipiec-sierpień) przewożone wolumeny były historycznie najlepsze.

"Trzeci kwartał zawsze jest rekordowy, zakładamy, że i ten przyniesie znaczącą poprawę wyników" - powiedział członek zarządu Krzysztof Luks.

"Mamy dobre informacje ze wszystkich segmentów. Gorzej, odczuwalnie gorzej, jest tylko w logistyce bitumenów, która zanotowała znaczną redukcję zapotrzebowania na surowiec i usługę" - powiedział Cegielski, choć - jak dodał - segment ten odpowiada za tylko 7% przychodów spółki.

Trans Polonia to operator transportowo-logistyczny oferujący przewozy cysternowe płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.

(ISBnews)

Reklama

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecamy

Wiadomości branżowe

Tylko na Forsal.pl

Infografiki, wykresy, mapy

Opinie

Najnowsze galerie>>

wszystkie »

Finansopedia forsal.pl

popularnenajnowsze