Warszawa, 26.09.2016 (ISBnews) - Decydującym czynnikiem wyboru e-sklepu pozostaje cena, wynika z badania Blue Media, operatora Płatności Online BM. Cena jest także decydująca, jeśli chodzi o wybór metody płatności.
Dla 71% respondentów cena jest najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przy wyborze sklepu internetowego. W porównaniu do ubiegłego roku coraz więcej osób sprawdza też wiarygodność sprzedawcy (wzrost z 56 do 58%) oraz możliwość szybkiego i łatwego zwrotu towaru (wzrost z 33 do 36%), podano także.
Przelew wykonywany samodzielnie przez kupującego jest najpopularniejszą formą płacenia za zakupy internetowe (61% wskazań), ale z chęcią z tej formy korzysta tylko co piąty badany.
"Tradycyjny przelew ma mocną pozycję w polskim e-commerce, ponieważ z punktu widzenia kosztów zewnętrznych jest najtańszy dla sklepu. Część sklepów - zwłaszcza tych o niskomarżowej sprzedaży - koszty obsługi płatności przerzuca na klienta. Jeśli kupujący decyduje się samodzielnie wykonać przelew, oszczędza w ten sposób nawet kilkanaście złotych. Oszczędność często wygrywa z wygodą, ale nie daje takiego zabezpieczenia jak np. płatności kartą tj. chargeback" - powiedział Krystian Wesołowski z firmy Blue Media - operatora Płatności Online BM, cytowany w komunikacie.
Ulubionymi płatnościami elektronicznymi są tzw. pay-by-linki, wyprzedzając tradycyjny przelew i płatność kartą płatniczą.
Na polskim rynku e-commerce wciąż mocną pozycję mają płatności za pobraniem. Ponad połowa respondentów przyznała, że korzysta z tej metody, choć jako swoją ulubioną wskazało ją zaledwie 14%, co oznacza spadek o 6% r/r.
Badanie zrealizowano metodą CATI, w czerwcu 2016 r. Zrealizowano łącznie 1 004 wywiadów telefonicznych na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej. Grupa młodsza to osoby w wieku 18-35 lat, grupa starsza - w wieku 36-65 lat.
(ISBnews)