ACEA podało, że w całej Unii Europejskiej (z wyłączeniem Malty) popyt na nowe samochody wzrósł w marcu o 11,2% r/r do 1 891 583 szt., z 1 701 511 rok wcześniej.

Najwyższe wzrosty odnotowano w Grecji (+49,5%) w Bułgarii (+34,8%), oraz w Chorwacji (+31,5%).

"Idziemy na kolejny rekord. Ubiegły rok zakończyliśmy wynikiem stulecia, a wewnętrzny popyt na nowe samochody w ciągu pierwszych trzech miesięcy pozwala nam sądzić, że w całym 2017 roku przekroczymy kolejną granicę wyznaczoną w 2000 roku, kiedy w Polsce w sumie zostało sprzedanych 479 tys. nowych osobówek. Znaczący udział w tym nadal będą mieć firmy, które kupują dwa razy więcej aut niż klienci indywidualni. Ponadto, dużo mocniej niż cały rynek rośnie segment premium. W marcu zanotowaliśmy wzrost aż o 37% w porównaniu do wyniku sprzed roku. Oba trendy - naszym zdaniem - powinny utrzymać się w kolejnych miesiącach" - skomentował dane ACEA prezes Exact Systems Paweł Gos, cytowany w komunikacie.

"Prognozując wynik całoroczny, uważamy, że w zasięgu ręki jest wypracowanie zdecydowanie lepszego wyniku niż w 2016 roku na poziomie 15-20% r/r. Uzyskaniu takiej dynamiki powinny sprzyjać niskie bezrobocie oraz rosnący popyt konsumpcyjny, wzmacniany od niemal roku programem rządowym 500+" - dodał.

Reklama

W marcu br. najchętniej kupowaną marką samochodową w segmencie osobówek w Polsce była Skoda. Druga na liście uplasowała się Toyota, na najniższym miejscu podium znalazł się Volkswagen.

Z danych ACEA wynika, że w marcu br. Europejczycy kupili niemal 1,9 mln nowych osobówek (+11,2% r/r). W trzecim miesiącu tego roku na zielono możemy zaznaczyć właściwie wszystkie największe rynki europejskie takie jak Niemcy (+11,4% r/r), Francja (+7% r/r), Wielka Brytania (+8,4% r/r) czy Włochy (+18,2% r/r). Pozycją nr 1 w całej Unii Europejskiej ze wzrostem na poziomie ponad 4% r/r może pochwalić się marka Volkswagen.