Przedstawiciel koncernu wskazał, że BMW ma doświadczenie pracy w obwodzie kaliningradzkim. Podał także jako powód politykę władz, którą określił jako sprzyjającą inwestycjom. Od 1999 roku samochody BMW są montowane w kaliningradzkich zakładach motoryzacyjnych Awtotor.

Gubernator obwodu kaliningradzkiego Anton Alichanow przekazał, że BMW rozpatruje kilka możliwych lokalizacji zakładów, a główną opcją jest park przemysłowy Chrabrowo. Budowa może zająć 2-2,5 roku. Koncern BMW będzie mógł na czas budowy wydzierżawić teren o wielkości 56 hektarów w Chrabrowie, a potem go wykupić.

BMW, rosyjskie ministerstwo przemysłu i władze obwodu kaliningradzkiego nie podają obecnie szczegółów inwestycji. Alichanow określił ją jako porównywalną z innymi analogicznymi projektami w Rosji. Jak zauważają "Wiedomosti", Daimler na powstające obecnie zakłady pod Moskwą wyda około 250 mln euro. Sam koncern BMW jesienią 2017 roku szacował na kilkaset milionów euro inwestycję w stworzenie zakładów o pełnym cyklu produkcyjnym.

W 2017 roku w Rosji sprzedano blisko 31,6 tys. aut BMW. Niemiecki koncern montuje w Rosji modele trzeciej, piątej i siódmej serii oraz modele X1, X3, X4 , X5 i X6.

Reklama

>>> Czytaj też: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce. "Takiego zachowania nie widzimy nawet w państwach Trzeciego Świata"