Grupa Jeronimo Martins, operator polskich supermarketów Biedronka, wszedł w projekt handlu internetowego w Portugalii. Inwestycja e-commerce rozwijana jest na razie na terenie czterech miast tego kraju.

Jak poinformowała PAP Rita Fragoso z biura prasowego grupy Jeronimo Martins (JM), przez internet nabyć już można produkty spożywcze z rozwijanej przez detalistę sieci Pingo Doce, a także kosmetyki i lekarstwa bez recepty z punktów Bem Estar.

„Operatorem przedsięwzięcia, w którym uczestniczymy, jest zewnętrzna firma Fonte-Online, która za pośrednictwem internetowej platformy Mercadao.pt nawiązała z nami współpracę od stycznia. Nasza kooperacja nie jest projektem testowym” - powiedziała Rita Fragoso.

Produkty spożywcze z supermarketów Pingo Doce, których sieć w całym kraju liczy obecnie około 400 placówek, mogą być zamawiane przez klientów na terenie Lizbony, Porto, Sintry oraz Matosinhos we wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem niedzieli.

Jak ustalił dziennik „Jornal de Negocios”, do tegorocznego lata projekt e-commerce poszerzony zostanie o turystyczny region Algarve, na południu Portugalii. Do wakacji za pośrednictwem Mercadao.pt będzie można zamówić przez internet ponad 6 tys. produktów.

Reklama

Za pośrednictwem portugalskiej platformy online kupić już można m.in. produkty spożywcze, wina, kosmetyki, leki bez recepty, dodatki dietetyczne, a także zabawki.

Władze operatora Biedronki twierdzą, że na razie nie mają planów, aby sprzedawać żywność za pośrednictwem internetu w Polsce.

Grupa Jeronimo Martins działa w Polsce, Portugalii i Kolumbii, gdzie łącznie posiada blisko 3900 sklepów. Zatrudnionych jest w nich około 100 tys. pracowników. Na koniec ub.r. w Polsce działały 2823 sklepy Biedronka.

Skonsolidowana sprzedaż Jeronimo Martins wyniosła w ub.r. 16,3 mld euro, czyli o 11,3 proc. więcej wobec wcześniejszego roku. Zysk Biedronki wzrósł o 13,8 proc. do poziomu 805 mln euro.