Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK podała, że od stycznia w Cieszynie Marklowicach, Pogwizdowie, Kaczycach i Kończycach są nowe, wyższe perony. Na przystankach zamontowane zostały nowe wiaty, ławki oraz tzw. strefy czekania, czyli specjalne poręcze do odpoczynku na stojąco.

"Perony są oświetlone, lepiej oznakowane i wyposażone w gabloty informacyjne z rozkładami jazdy. Przystanki zostały doposażone w pochylnie, co w znacznym stopniu poprawiło dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą zwiększają bezpieczeństwo podróżnych. Dla osób niewidomych i niedowidzących są informacje w alfabecie Braille’a. Zastosowano je na poręczach w Kaczycach i Cieszynie Marklowicach" – wyjaśniła Głowacka.

Spółka wyremontowała również tory oraz obiekty inżynieryjne w obrębie przystanków.

Głowacka przypomniała, że w 2018 r. między Cieszynem a Zebrzydowicami wymieniony został tor na bezstykowy i zastosowano tam betonowe podkłady. Pociągi zwiększyły prędkość przejazdu. Składy pasażerskie jadą z Cieszyna do Zebrzydowic 22 minuty, czyli o ok. 10 krócej niż przed pracami. Wyremontowano również 10 przejazdów kolejowo-drogowych. Inwestycja ta kosztowała ponad 24 mln zł. Pieniądze pochodziły z funduszy PKP PLK.

Reklama

Głowacka zaznaczyła, że spółka realizuje już kolejny projekt na Śląsku Cieszyńskim. Rewitalizowana jest linia Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce.

„Umowę podpisano w październiku 2019 r. Obecnie kończy się projektowanie, a od marca ruszą prace budowlane. Jednym z efektów inwestycji będzie powrót pociągów na trasę Goleszów – Cieszyn. Dla mieszkańców regionu będzie to korzystna zmiana w systemie komunikacji. Odnowione zostaną m.in. stacje Goleszów i Cieszyn oraz przystanki Goleszów Górny, Bażanowice, Cieszyn Mnisztwo, który zmieni nazwę na Cieszyn Uniwersytet” – dodała. (PAP)

autor: Marek Szafrański