Spółka poinformowała we wtorek, że ładowarki autobusów elektrycznych powstaną w zajezdni przy ul. Kaczej oraz na dworcach autobusowych na os. Sobieskiego, na Garbarach i na Górczynie.

Zamówienie ma być realizowane przez wykonawcę w dwóch etapach. Pierwszy obejmuje prace projektowe wraz z niezbędną dokumentacją i uzyskaniem wszystkich pozwoleń, natomiast w drugim etapie wykonane zostaną roboty budowane, a urządzenia zostaną dostarczone, podłączone i uruchomione.

Na dworcu autobusowym na os. Sobieskiego, gdzie już obecnie ładują się autobusy elektryczne, w ramach realizowanego zadania powstanie dodatkowo jedna dwustanowiskowa ładowarka pantografowa. Podobnie na dworcu Garbary utworzone zostanie jeszcze jedno dwustanowiskowe urządzenia pantografowe.

W zajezdni autobusowej Kacza przewidziano montaż 18 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych, umożliwiających ładowanie poprzez wtyczkę plug-in oraz jednego dwustanowiskowego urządzenia pantografowego. Dodatkowo z myślą o tej zajezdni zamówiono trzy mobilne stacje ładowania pojazdów. Na dworcu na Górczynie przewidziano dwa dwustanowiskowe urządzenia pantografowe.

Reklama

Całość zadania ma się zakończyć do 30 sierpnia 2021 roku. Na jesień 2021 roku planowane są natomiast pierwsze dostawy nowych autobusów elektrycznych. Spółka MPK Poznań podała, że trwa postępowanie przetargowe na zakup 37 pojazdów: 31 standardowych, 12-metrowych oraz sześciu przegubowych, czyli 18-metrowych. Oferty dla obu tych zadań złożyła tylko jedna firma – Solaris Bus&Coach; trwa weryfikacja dokumentacji. (PAP)

autor: Rafał Pogrzebny