"Za wysokim wynikiem stoi przede wszystkim znaczny wzrost sprzedaży oleju napędowego, który wyniósł ponad 30%" - wyjaśniła cytowana w komunikacie prezes Lotos Paliwa Hanka Krzyżańska. Dodała, że w pierwszej kolejności jest to efekt malejącego importu paliw do naszego kraju, w drugiej rosnącej popularności tankowania w Polsce z powodu niskich cen. W czwartek Lotos podał, że w 2010 r., po zakończeniu realizacji Programu 10+, zdolności produkcyjne gdańskiej rafinerii wzrosną do 4,5 mln ton oleju napędowego. To o ok. 1,5 mln ton diesla więcej w porównaniu z ubiegłoroczną produkcją zakładu i aż o ok. 2,5 mln ton więcej niż w 2007 r.

Grupa Lotos podała wcześniej w maju, że po czterech miesiącach tego roku sieć stacji powiększyła się o 10 nowych obiektów - własnych i partnerskich - a do końca 2009 roku planuje rozbudować swoją sieć o kolejne 15 placówek. Trzy z wyżej wymienionych 10 stacji, to obiekty własne koncernu, oddane do użytku jeszcze w styczniu stacje w Rawiczu i Nowej Soli oraz pierwszy MOP, uruchomiony w Kołbaskowie przy autostradzie A6. Kolejne 7 placówek to stacje partnerskie, operujące w ramach systemu partnerstwa handlowego "Rodzina Lotos". Wśród nich znalazły się m.in. stacje w Bielsku Podlaskim, Rumi, Środzie Śląskiej i Radzyminie. W ramach tego segmentu Lotos planuje uruchomić niebawem następne 3 stacje zlokalizowane w miejscowościach Przysucha, Brzezna i Wrzosy.

Obecnie sieć stacji paliw Lotos składa się z 318 obiektów, z czego 142 stanowią obiekty będące własnością Lotos Paliwa (CODO), 86 stacji partnerskich (DOFO) i 90 stacji patronackich (DODO). Grupa Lotos planuje zwiększyć sieć stacji paliw do ok. 330 na koniec 2009 roku. Zgodnie ze zaktualizowaną strategią dotyczącą segmentu handlowego Lotos do 2012 roku planuje zwiększyć swój udział w detalicznym rynku sprzedaży paliw do 10% i podnieść efektywność swoich obiektów.



Reklama