"Grupa, z którą rozpoczynamy program nie jest zamknięta. Prowadzimy mocno zaawansowane rozmowy z kolejnymi partnerami. Trudno jest również prognozować dokładnie ile osób przyłączy się do programu. Dużo będzie zależeć od tego, czy klienci go polubią. Liczymy na to, że będzie to od 3 do 5 mln w przeciągu roku" - powiedziała na konferencji we wtorek Pyśkiewicz. W chwili uruchomienia program liczy 10 partnerów: Allegro, BP Polska, Bank Zachodni WBK, Fly.pl, Kolporter, Mix Electronics, Orange, Telekomunikacja Polska, grupa hotelowa Orbis oraz Real. Dyrektor zarządzająca Loyality Partner Polska zaznaczyła, że z pewnością nie będą przyjmować do portfolio partnerów firm konkurujących ze sobą i zależy im na firmach ogólnopolskich z każdego sektora rynku.

"Zależy nam na tym, by logicznie zagospodarować rynek. Będą to więc m.in. spółki np. gastronomiczne, czy oferujące wyposażenie wnętrz, których aktualnie nie mamy w ofercie" - powiedziała agencji ISB Pyśkiewicz. Program Payback w Polsce rozpocznie swoją działalność w środę i jest pierwszym programem multipartnerskim na naszym rynku. Twórca i założyciel programu Alexander Rittweger, obecny prezes holdingu Loyality Partner liczy na to, że Polska osiągnie taki sam sukces jak Niemcy.

"Polska to najważniejszy i najsilniejszy rynek w Europie Wschodniej, a polscy konsumenci chętnie zbierają punkty. To doskonały punkt wyjścia do wprowadzenie w Polsce kart lojalnościowych nowej generacji" - skomentował Rittweger cytowany w komunikacie. Lojalnościowy program Payback rozpoczął działalność w Niemczech w marcu 2000 r. i szybko osiągnął pozycję lidera na rynku. Obecnie kartę programu posiada i aktywnie z niej korzysta ok. 60% gospodarstw domowych w Niemczech, portfolio partnerów liczy 25 spółek detalicznych i ponad 150 partnerów online i stale się poszerza.

Całkowita wartość transakcji dokonywanych przy użyciu kart Payback w Niemczech w 2008 r. wyniosła 16 mld euro, a uczestnicy programu oszczędzają rocznie kwotę rzędu średnio 200 euro. Badanie przeprowadzonym przez CEM Instytut Badań Rynku i opinii Publicznej na zlecenie Payback potwierdziło duże zainteresowanie multipartnerskim programem lojalnościowym w Polsce. 81% respondentów wyraziło zainteresowanie tego typu programem, a prawie 50% (czyli co druga zapytana osoba) chęć uczestnictwa w nim.

Reklama