Według wcześniejszych deklaracji, spółka Alma Market, właściciel sieci delikatesów "Alma", zakupi 4.010.905 akcji nowej emisji V&W po maksymalnej cenie 5,70 zł/ szt. Alma Market i rodzina Kruków zmienili w tym względzie zawarte kilka dni temu porozumienie; początkowo ustalona w nim maksymalna cena akcji wynosiła 5,5 zł.

Porozumienie zawierało zobowiązanie spółki Alma Market do objęcia i opłacenia w całości wszystkich akcji V&W serii G, które zostaną zaoferowane do objęcia tej spółce.

Na 4 września zaplanowano nadzwyczajne walne zgromadzenie V&W związane z planem emisji 8.021.810 akcji serii G z wyłączeniem prawa poboru. Według stanu na koniec czerwca br., kapitał spółki dzielił się 80.222.190 akcji.

W maju br. V&W z ówczesnym prezesem Rafałem Bauerem ogłosiła wezwanie do sprzedaży 66 proc. akcji W. Kruk i zapowiadała kolejne akwizycje. Współwłaściciel i prezes jubilerskiej spółki Wojciech Kruk początkowo opierał się wrogiemu przejęciu, później jednak zdecydował o sprzedaży większości posiadanych przez siebie i rodzinę walorów (oprócz ok. 3-proc. pakietu). Następnie za uzyskane z tej transakcji środki (ok. 87 mln zł) zainwestował w zakup 5,05 proc. akcji V&W. W czerwcu wraz z prezesem spółki Alma Market, która posiada 5,88 proc. akcji V&W, Jerzym Mazgajem i - według prasy - w porozumieniu z funduszami doprowadził do zmiany rady nadzorczej odzieżowej spółki.

Reklama

W efekcie Bauer zrezygnował ze stanowiska, a Kruk i Mazgaj przystąpili do realizacji planów, które przewidują utworzenie silnej grupy marek luksusowych na bazie V&W, posiadającej m.in. sieć Galeria Centrum, należącej do Alma Market sieci delikatesów "Alma", sieci salonów jubilerskich "W. Kruk" oraz przejmowanej obecnie przez spółkę Mazgaja Paradise Group, która prowadzi w Polsce sklepy z markami m. in.: Hugo Boss, Hermenegildo Zegna, Kenzo i Burberry.

Narastająco w I-II kw. 2008 roku grupa Alma Market miała 11,28 mln zł zysku wobec 5,69 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 405,19 mln zł wobec 297,92 mln zł.

AL, ISB