Należy jednak pamiętać, że w minionym miesiącu gros uczestników trafiło do OFE w wyniku losowania i gdyby z danych sierpniowych tą grupę wyłączyć okazałoby się, że wrzesień pod względem liczby pozyskanych osób był miesiącem nieco lepszym.

W zakresie dynamiki liczby członków, wrześniowym liderem okazał się Allianz Polska OFE (+1,0%), który znacząco odskoczył od całego rynku. Do funduszu przystąpiło +3,7 tys. osób, co również w ujęciu bezwzględnym jest bardzo dobrym, drugim wynikiem wśród konkurencji. Korzystnie wypadł również OFE Warta, który powiększył bazę klientów o +2,3 tys., czyli o +0,7%. Na trzecim miejscu pod względem skuteczności akwizycji znalazł się Nordea OFE z dynamiką +0,4% i +3,0 tys. uczestników więcej niż w poprzednim miesiącu. Jedynie te trzy fundusze odnotowały we wrześniu zauważalnie wyższy niż cały rynek procentowy przyrost liczby klientów.

Niezbyt dobrze poradzili sobie najwięksi rynkowi gracze, tj. ING OFE, Aviva OFE oraz OFE PZU „Złota Jesień”. Mimo, że Aviva OFE przyciągnął o +0,9 tys. osób więcej niż ING OFE, nie udało mu się powrócić na pierwsze miejsce pod względem liczby członków. W ujęciu procentowym oba fundusze powiększyły swoją bazę klientów o zaledwie +0,11% oraz +0,08%. Relatywnie najlepiej wśród rynkowych tuzów poradził sobie PZU OFE „Złota Jesień”, który wprawdzie pozyskał ze wszystkich funduszy najwięcej uczestników (+4,4 tys.), ale w odniesieniu do 2,1 mln jego członków była to jedynie +0,21% zmiana. Dało mu to czwarte miejsce w zestawieniu pod względem dynamiki.

Na drugim biegunie zestawienia znalazły się, zarówno pod względem dynamiki, jak również liczby pozyskanych klientów Bankowy OFE, AIG OFE, OFE Pocztylion oraz OFE Polsat. Wszystkie 4 fundusze odnotowały zerową w ujęciu procentowym zmianę liczby członków. AIG OFE, będące czwartym największym podmiotem na rynku nadal cierpi z powodu minionych kłopotów swojego amerykańskiego właściciela, które obniżyły zaufanie do spółek mu podległych. Jednym podmiotem, który odnotował we wrześniu spadek liczby klientów było OFE Polsat.

Reklama
ikona lupy />
Zmiana liczby uczestników poszczególnych OFE / Inne