Moskwa jest od wczoraj stolicą światowej motoryzacji. Na rozpoczętym w środę Międzynarodowym Salonie Samochodowym swoje flagowe modele prezentują najwięksi producenci aut. Koncerny chcą sobie zapewnić udział w lukratywnym rosyjskim rynku motoryzacyjnym i walczą o coraz bardziej zamożnych klientów.

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie przyciągnął 80 koncernów z 12 państw. Nie zabrakło długo oczekiwanych premier – swój najnowszy model 911 GT2 RS zaprezentowało Porsche. Motoryzacyjne cacko ma kosztować w Rosji ok. 11,5 mln rubli, czyli ponad milion złotych. Chętnych na zakup nowego Porsche nie brakuje.

Na moskiewskiej wystawie swój najdroższy model Mulsanne zaprezentował także Bentley. Trzeba za niego zapłacić nawet 650 tys. euro. Jak informuje IAR, wszystkie 7 sztuk tego modelu, które miały być dostępne dla rosyjskich klientów, zostały już zarezerwowane.

Rosyjski rynek motoryzacyjny, za sprawą wzrostu rodzimej gospodarki, staje się jednym z najdynamiczniej rozwijających się w Europie. Sprzedaż nowych samochodów w Rosji podniosła się o 9 proc. w czasie pierwszych siedmiu miesięcy tego roku, a w samym tylko lipcu skoczyła aż o 48 proc. - informuje Bloomberg. Do wzrostu popytu na nowe auta przyczynił się niewątpliwie rządowy program zamiany starych samochodów na nowe.

Reklama

Aby obejrzeć galerię kliknij w zdjęcie poniżej

ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 - Toshiyuki Shiga z Nissan Motor Co. Ltd. prezentuje nowy model Nissana Patrol. Fot. Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 - Toyota Highlander. Fot. Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 - Toyota Camry. Fot. Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 - Lada Priora CNG. Fot. Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 - Thomas Startzel, prezes Porsche Automobile Holding w nowym Prosche 911 GT2RS. Fot. Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010: Hybrydowy Lexus CT200h. Fot. Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 – Lada Kalina. Fot: Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 – Volkswagen Polo. Fot: Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 – Volkswagen zaprezentował najnowszą wersję modelu Polo. Fot: Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 - Ford Focus. Fot: Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 - Na stoisku Ford Motor Co. prezentowane są nowe modele Focus i Mondeo .Fot: Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 – Renault Fluence (1). Fot: Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 – Renault Fluence. Fot: Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 – OAO AvtoVAZ Lada R90 Fot: Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg
ikona lupy />
Międzynarodowy Salon Samochodowy w Moskwie 2010 – nowa koncepcja PSA Peugeot Citroen GT Fot: Alexander Zemlianichenko Jr/Bloomberg / Bloomberg