Analitycy firmy EMarketer szacują, że w 2011 roku przychody Twittera z reklam mogą wzrosnąć ponad trzy razy. W 2012 wynik ten ma wynieść 250 mln dol.

„Spółka jest z pewnością bardzo atrakcyjna dla reklamodawców’- komentuje Debra Aho Williamson, specjalistka od e-marketingu z EMarketer. Na Twitterze już reklamują się m.in. Nissan, Starbucks czy Hewlett-Packard.

Twitter, który ma ponad 175 mln zarejestrowanych użytkowników na całym świecie, walczy o klienta z największymi graczami w sieci, jak Google czy Facebook. Jak mówi Williamson, z Twittera korzysta 8 proc. amerykańskich internautów. Portal musi skupić się na przyciąganiu kolejnych użytkowników, aby zademonstrować swój potencjał reklamodawcom.

Jednak póki co przed Twitterem daleka droga do dogonienia Facebooka, lidera portali społecznościowych na świecie. Witryna założona przez Marca Zuckerberga ma ponad 500 milionów użytkowników. EMarketer prognozuje, że przychody Facebooka z reklam sięgną w 2011 roku 1,86 mld dol.

Reklama