>>> Polecamy: Fabryka Boeinga w Everett - lokomotywa amerykańskiej gospodarki (ZDJĘCIA)
Pasażerami byli dziennikarze, zajmujący się tematyką lotniczą oraz entuzjaści, z których niejeden zapłacił tysiące dolarów za przywilej uczestniczenia w pierwszym locie.
Jak napisał Bloomberg, pierwszy komercyjny lot zakończył okres ponad trzech lat opóźnień we wdrażaniu do użytku najnowszego modelu samolotu przez linie ANA, które zapowiedziały, że szersza kabina pasażerska i większe okna zapewnią klientom większy komfort.
>>> Czytaj też: LOT będzie latać do Pekinu nawet bez Dreamlinera
Firma Boeing liczy, że Dreamliner stanie się jej największym od lat przebojem eksportowym. Daleki zasięg tego energooszczędnego samolotu, w którym do budowy kadłuba i skrzydeł zastosowano lekkie włókna węglowe, pozwala mieć - zdaniem przedstawicieli koncernu - nadzieję, że 787 będzie częściowo odbierać klientów liniom, wykorzystującym dotąd na dalekich trasach wielkie maszyny - Jumbo Jety (Boeing 747) i największe samoloty na świecie - Airbusy A380.
>>> Czytaj też: Początek ery Dreamlinera - Japonia dostała pierwszego Boeinga 787
Dreamlinera kupiła też Polska. 787 odbył już próbny lot do Polski w czerwcu ub. roku. Według nieoficjalnych informacji, przekazanie pierwszego z nich ma nastąpić na wiosnę przyszłego roku.