>>> Polecamy: Fabryka Boeinga w Everett - lokomotywa amerykańskiej gospodarki (ZDJĘCIA)

Pasażerami byli dziennikarze, zajmujący się tematyką lotniczą oraz entuzjaści, z których niejeden zapłacił tysiące dolarów za przywilej uczestniczenia w pierwszym locie.

Jak napisał Bloomberg, pierwszy komercyjny lot zakończył okres ponad trzech lat opóźnień we wdrażaniu do użytku najnowszego modelu samolotu przez linie ANA, które zapowiedziały, że szersza kabina pasażerska i większe okna zapewnią klientom większy komfort.

>>> Czytaj też: LOT będzie latać do Pekinu nawet bez Dreamlinera

Reklama

Firma Boeing liczy, że Dreamliner stanie się jej największym od lat przebojem eksportowym. Daleki zasięg tego energooszczędnego samolotu, w którym do budowy kadłuba i skrzydeł zastosowano lekkie włókna węglowe, pozwala mieć - zdaniem przedstawicieli koncernu - nadzieję, że 787 będzie częściowo odbierać klientów liniom, wykorzystującym dotąd na dalekich trasach wielkie maszyny - Jumbo Jety (Boeing 747) i największe samoloty na świecie - Airbusy A380.

>>> Czytaj też: Początek ery Dreamlinera - Japonia dostała pierwszego Boeinga 787

Dreamlinera kupiła też Polska. 787 odbył już próbny lot do Polski w czerwcu ub. roku. Według nieoficjalnych informacji, przekazanie pierwszego z nich ma nastąpić na wiosnę przyszłego roku.

ikona lupy />
Prace przy montazu samolotu 787 Dreamliner w zakładach Boeinga w Everett w stanie Waszyngton / Bloomberg / Stuart Isett
ikona lupy />
Zakłady Boeing Co. w Everett w stanie Washington, montaż samolotu 787 Dreamliner / Bloomberg / Stuart Isett
ikona lupy />
Fabryka Boeinga w Everet w stanie Waszyngton, montaż samolotów Boeing 787 Dreamliner / Bloomberg / Stuart Isett
ikona lupy />
Boeing już sześć razy opóźniał dostawy modelu 787 Dreamliner. / Bloomberg
ikona lupy />
Silnik Trent 1000 Rolls-Royce w samolocie Boeing 787 Dreamliner. Publikacja za zgodą Rolls-Royce. Copyright © Rolls-Royce plc 2010. / Forsal.pl
ikona lupy />
Transport przedniej sekcji najnowszego samolotu Boeing 787 Dreamliner. Projekt 787 Dreamliner jest opóźniony o ponad dwa lata, a jego finalizacja była wielokrotnie przekładana. Trzy samoloty tego typu mają wejść do floty polskiego przewoźnika PLL LOT jesienią 2011 r. fot: Randy Tobias/Bloomberg / Bloomberg