„Tylko w III kwartale, nie biorąc pod uwagę różnic kursowych, sprzedaż wzrosła o 5,9% w porównaniu do wyniku osiągniętego w III kwartale 2010 roku" – czytamy w komunikacie.

Według komunikatu spółki w samym III kw. 2011 obroty skonsolidowane wyniosły 226,9 mln euro. W Polsce (60,7% obrotów), przez pierwszych 9 miesięcy roku obrotowego 2011 odnotowano wzrost sprzedaży o 11,6% (+12,5% przy stałym kursie i zakresie). Na koniec września 2011 udział w rynku wynosił 22,1%. Grupa kontynuuje podbój polskiego rynku dzięki spektakularnemu sukcesowi, jaki odniosła wódka Krupnik, która zajmuje drugie miejsce w Polsce, przy 13,4% udziale w rynku, podała spółka.

„We Francji (28,1% obrotów) sprzedaż stale rośnie: +2,6% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Whisky William Peel umocniła swą pozycję lidera wśród scotch whisky i na koniec września 2011 jej udział w rynku wyniósł 20,4%. W Stanach Zjednoczonych (2,7% obrotów) sprzedaż wódki Sobieski wciąż rośnie. W pierwszych 9 miesiącach roku 2011, obroty Grupy Belvédère na rynku amerykańskim wzrosły o 22,8% przy stałym kursie i zakresie" – czytamy dalej.

W innych obszarach geograficznych, na których Grupa Belvedere prowadzi działalność – w Danii (0,9% obrotów) – wzrost o 16,7%, na Litwie (4,6% obrotów) – spadek sprzedaży o 6,3%, co jest efektem zmniejszenia się oficjalnego rynku alkoholi w tym kraju, w Bułgarii (1,3% obrotów) i w Brazylii (0,9% obrotów) sprzedaż w ciągu pierwszych 9 miesięcy roku obrotowego 2011 spadła odpowiednio o 22,3% i 1,0%.

Reklama