Współzałożyciel Insignisu Tomasz Brzozowski twierdzi, że zainteresowanie książką jest duże, ale najbardziej zaskoczyło go to, jak wiele osób chce słuchać jej w formie audiobooka. – W ciągu pierwszych godzin sprzedaży liczba pobrań audiobooka z polską wersją biografii Steve’a Jobsa wyniosła 2 książki na minutę – twierdzi Marcin Beme z Audioteki. To najlepszy wynik w historii serwisu, a także całego rynku wydawniczego w Polsce. Zwłaszcza że sprzedaż wersji do słuchania niewiele ustępuje poziomowi sprzedaży wersji papierowej. – Jobs wywołał kolejną rewolucję. Tym razem dotyczy ona polskiego rynku wydawniczego – dodaje Beme.
Polacy chętniej słuchają książek, niż czytają je w formie elektronicznej. O ile wartość rynku e-książki to 6 – 8 mln zł, o tyle audiobooków – jak policzył NetPress Digital, właściciel serwisu Nexto.pl – przekroczyła 20 mln zł. Codziennie książek słucha 18 proc. Polaków.
Wydawcy inwestują w audiobooki, łącząc ich premiery z premierami wydań papierowych. Tak było z „Kapuścińskim non-fiction” i „Głową Minotaura”. Przybywa też firm, które je sprzedają – oprócz takich graczy, jak Nexto.pl, ZłoteMyśli.pl i Audioteka.pl, o ten rynek walczą Empik ze sklepem Virtualo.pl i Merlin.pl.
Reklama