Kontrakt będzie realizowany przy współpracy z japońską firmą Kawasaki Haevy Industry Group.

Jest to już trzecie zamówienie Land Transport Authority - organizacji nadzorującej singapurskie metro z ramienia administracji rządowej, które będzie realizowane przez chińsko-japoński tandem, podała w środę gazeta Renmin Ribao.

CSR i Kawasaki zebrały pozytywne opinie za nowoczesną technologię i terminowe dostawy w czasie realizacji ostatniego kontraktu w Singapurze, pisze na swoim portalu CSR Sifang.

Najnowszy kontrakt obejmuje dostawę 132 wagonów dla miejskiej sieci metra w Singapurze w latach 2015-2016.

Reklama

Wagony będą budowane w dwóch zakładach podległych CSR w Qingdao, China South Locomotive i największej fabryce taboru kolejowego w Chinach - Rolling Stock Corporation.

Ostatnio chiński producent taboru kolejowego CSR znacznie rozszerzył swoją działalność eksportową. W kwietniu br. podpisał kontrakt w Malezji na dostawę wagonów kolei miejskiej do Kula Lumpur, w lipcu na 120 pociągów dla Sri Lanki, a na początku sierpnia sfinalizowano kontrakt na dostawę wagonów metra do Ankary w Turcji.

W 2011 r. obroty zagraniczne CSR wzrosły o 162 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i wyniosły 6 mld juanów (około 3,16 mld zł). Główne zamówienia dotyczyły przedłużenia linii kolejowej w malezyjskim Ampang, dostawy 64 lokomotyw napędzanych silnikami diesla dla Kazachstanu i budowy kolei dużych prędkości w Hongkongu.

Chińczycy planują ekspansję eksportową swojej technologii kolei dużych prędkości. Pierwszym dużym kontraktem ma być budowa w Kalifornii odcinka kolei, umożliwiającej podróż z prędkością 350 km na godz. W tej sprawie podpisali już wstępną umowę z General Electric. Obecnie prowadzą rozmowy nt. budowy linii kolejowego superekspresu z partnerami m.in. w USA, Afryce Południowej, Anglii, Rosji, Brazylii i na Bliskim Wschodzie.