Środki przeznaczone zostaną na rozbudowę zaplecza produkcyjno-magazynowego, co umożliwi zwiększenie mocy produkcyjnych oraz wydajności i efektywności produkcji. Spółka zaoferuje inwestorom od 4 mln do 10 mln akcji nowej emisji serii D, stanowiących maksymalnie 25,6% w podwyższonym kapitale zakładowym.

Inwestorom instytucjonalnym zaoferowanych zostanie 8 mln akcji, natomiast w transzy otwartej inwestorzy będą mogli nabyć 2 mln walorów. Przedział cenowy, w jakim przyjmowane będą deklaracje nabycia, wynosi od 1,55 zł do 2 zł za akcję. Book-building przeprowadzony zostanie w dniach od 9 do 13 listopada, natomiast przyjmowanie zapisów podstawowych na akcje odbędzie się pomiędzy 15 a 19 listopada 2012 r. Wcześniej, 14 listopada spółka poda informacje na temat ceny emisyjnej oraz liczby akcji oferowanych w poszczególnych transzach. Oferującym będzie Dom Maklerski IDMSA. „Global Cosmed rozwija się bardzo dynamicznie.

Sprostanie rosnącym zamówieniom wymaga jednak kolejnych inwestycji. Mamy już nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe, sfinansowane częściowo z unijnych funduszy na innowacje. Potrzebujemy jeszcze zwiększenia zaplecza produkcyjnego i powierzchni magazynowych, ponieważ obecne przestają nam wystarczać"- powiedziała prezes Ewa Wójcikowska, cytowana w komunikacie.

Pozyskane środki pomogą też w obniżeniu kosztów produkcji, co przełoży się na wzrost rentowności prowadzonej działalności. Dzięki środkom pozyskanym z IPO Global Cosmed zwiększy moce produkcyjne, co umożliwi spółce dalszy rozwój sprzedaży w kraju i za granicą, a także wejście na nowe rynki eksportowe. Obecnie spółka uzyskuje ponad 30% przychodów z eksportu. Marki własne, która mają coraz większy udział w przychodach Global Cosmed bardzo dobrze sprzedają się nie tylko w Polsce – ale także np. na Słowacji, w Czechach, czy w Niemczech.

Reklama

Do głównych odbiorców produktów spółki należą krajowe i międzynarodowe sieci działające na rynku polskim i niemieckim, w tym m.in. Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi, Norma czy Kaufland.

Global Cosmed zajmuje bardzo silną pozycję w segmencie marki prywatnej (produktów sprzedawanych pod markami sieci handlowych). Szeroki portfel produktów marek prywatnych uzupełniony jest wyrobami markowymi wytwarzanymi na zlecenia partnerów handlowych np. kosmetyki dla dzieci z serii Bobini i Bobini Baby, kosmetyki kąpielowe Apart oraz płyny i zmiękczacze do prania Sofin Global. Produkty wytwarzane przez Global Cosmed są dostępne we wszystkich popularnych kanałach sprzedaży.

Obecnie właścicielem 100% akcji Global Cosmed jest Blackwire Ventures Ltd. Właścicielem spółki jest Andreas Mielimonka, jej założyciel, pełniący funkcję przewodniczącego rady nadzorczej.

Prognoza spółki na ten rok zakłada zysk netto wysokości 5,94 mln zł, przy przychodach na poziomie 120,15 mln zł i zysku operacyjnym wysokości 8,15 mln zł. Zysk netto Global Cosmed w 2011 r. wyniósł 5,03 mln zł, przychody 105,08 mln zł, zaś zysk operacyjny 6,02 mln zł.