Jak podał port lotniczy w komunikacie, wartość umowy wynosi 161,5 mln zł brutto.

Pod koniec stycznia oferta spółki została uznana przez zamawiającego za najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym, w którym ocenie podlegały oferty 5 wykonawców. Cena była jedynym kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej.

"Ok. 50 mln zł kosztów inwestycji pokryje dofinansowanie z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostała kwota będzie pochodzić z obligacji wyemitowanych przez Bank Pekao SA" - czytamy w komunikacie.

Kontrakt został zabezpieczony gwarancją bankową, ubezpieczeniem wykonawcy od wszelkich ryzyk budowy oraz wysokim systemem kar umownych, m.in. za przekroczenie czasu ukończenia robót. Zakończenie prac przewiduje się na koniec 2015 r., podano także.

Reklama

W ramach inwestycji przebudowane zostaną nawierzchnie dróg kołowania Charlie, Alfa, Golf, Bravo i Fokstrot, poszerzona będzie także płyta postojowa. Modernizacje te ułatwią bezpieczne poruszanie się statków powietrznych po układzie manewrowym lotniska w warunkach ograniczonej widzialności. W ramach rozbudowy powstanie dodatkowych 5 stanowisk dla samolotów o kodzie referencyjnym C (np. Boeing 737-800). Łącznie krakowski port będzie dysponował 22 stanowiskami postojowymi dla samolotów o kodzie referencyjnym C. Całkowita powierzchnia remontowanych i budowanych nawierzchni wyniesie ok. 20 ha.

Inwestycja ta jest, obok rozbudowy terminalu pasażerskiego, najważniejszą częścią programu modernizacji krakowskiego lotniska, który do 2015 r. pochłonie około 977 mln zł. Planowana przepustowość lotniska po zrealizowaniu inwestycji to 8 mln pasażerów rocznie.