Leo Express chce kursować od grudnia na trasach z Warszawy do Krakowa, Katowic i Gliwic oraz Poznania i Szczecina. Wnioski złożył razem z polską spółką DLA, która ma licencję na przewozy na torach PKP. Barierą jest wciąż brak decyzji o przyznaniu otwartego dostępu. Według PKP do jej wydania są przeciwwskazania, bo DLA zaprzestały regularnych przewozów kolejowych w 2009 r. Czesi i DLA wejdą w tej sprawie w spór prawny z PKP.
Właściciel spółki Leos Nowotny zapowiedział wczoraj, że do obsługi tras w Polsce będzie potrzebował 10 nowych pociągów o wysokim standardzie. Jak ustaliliśmy, przewoźnik negocjuje zlecenie produkcji taboru z Newagiem, Pesą i Stadlerem. – Nie wszystkie pociągi będą gotowe w grudniu 2013 r. Na początek zaczniemy działalność w ograniczonym zakresie, a wiosną 2014 r. będziemy w stanie obsłużyć większość tras – zapowiada Nowotny.