Jego celem jest wybór innowacyjnych firm i przygotowanie ich do wejścia na rynek amerykański, przede wszystkim do Doliny Krzemowej. Dlatego skierowany jest do kadry zarządzającej działającej w sektorach: IT, high-tech – zaawansowanych rozwiązań technicznych, clean-tech – czystych technologii energetycznych, bio-tech – biotechnologii, która poszukuje partnerów, inwestorów, klientów w USA lub chce otworzyć przedstawicielstwo w samym centrum światowej branży komputerowej.
Do tej pory odbyły się dwa nabory do programu Hub. W sumie zakwalifikowało się 21 firm. W obecnym konkursie przygotowane jest miejsce dla maksymalnie 12.
– Chcemy, aby nasz program pomagał polskim firmom w zdobywaniu światowych rynków – mówi prof. Piotr Moncarz, współtwórca Hubu. Dlatego jak podkreśla, nie będą do niego kwalifikowane start-upy, a jedynie firmy, które już mogą pochwalić się innowacyjnymi osiągnięciami. Dlatego także zwycięzcy, zanim wyjadą do USA, by spotkać się z nowymi partnerami, najpierw odbędą jesienią w Polsce szkolenia. Najważniejsze dotyczyło będzie prawa patentowego w USA i przygotowania technologii wyrobów do opatentowania. Przedsiębiorcy nauczą się także, jak prowadzić rozmowy z funduszami venture capital, jak przygotowywać dla pod nich prezentacje, jak promować osiągnięcia firm. Uczestnicy dowiedzą się również o tym, jak budować strategie na rynek amerykański, przeprowadzać badania i analizy istniejącej tam konkurencji, jak współpracować z partnerami. Dopiero po tych szkoleniach przedsiębiorcy wyjadą do USA. Organizatorzy zapewniają każdemu 10–15 spotkań z potencjalnymi partnerami.
Partnerem programu jest Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, dlatego na przygotowanie produktów na rynek amerykański i promocję można ubiegać się o 200 tys. zł dofinansowania w ramach programu Go_Global.pl. Nabór wniosków trwa do 25 czerwca. Mogą w nim wystartować firmy, które uzyskają wstępną akceptację Hub. Te, które nie zdążą, będą miały szansę jesienią, bo na październik NCBiR zapowiada kolejny konkurs.
Reklama

>>> Czytaj też: Korporacje inwestują w start-upy: jak przyciągnąć innowacje