Doric poinformował o transakcji na początku 50. Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu (Paris Air Show). To największa umowa Airbusa od trzech lat.

Airbus przez pierwsze pięć miesięcy tego roku zmagał się ze słabym popytem na największy samolot świata. W tym czasie na supersamolot nie wpłynęło żadne zamówienie, chociaż firma założyła sprzedaż około 25 maszyn rocznie. A380, który kosztuje 403,9 mln dolarów według ceny katalogowej i pomieści około 525 osób, nie był popularny wśród firm leasingowych. Po części było tak dlatego, że kabiny lotnicze są w tych samolotach dostosowywane do konkretnej linii lotniczej, co sprawia, że ewentualne zmiany dla kolejnych użytkowników stają się zbyt kosztowne.

Doric finansował samoloty A380 dla linii lotniczych Emirates, które są obecnie największym operatorem tych odrzutowców, oraz dla Singapore Airlines, pierwszego przewoźnika, który poleciał tym samolotem w 2007 roku. Obecnie użytkowane są 103 samoloty A380, w tym 33 w liniach Emirates. Doric jest w tej chwili jedyną firmą leasingową kupującą supersamolot, gdyż amerykański koncern International Lease Finance Corp. zrezygnował z planów zakupu.

Reklama

Doric dostrzega wzrost zainteresowania samolotem A380. Wkrótce pierwsza maszyna tego typu poleci w barwach British Airways. Samolot pojawi się w tym roku podczas targów expo w Paryżu. Londyńska firma leasingowa, założona w 2005 roku, posiada obecnie 35 samolotów i zarządza aktywami wartości 7 mld dolarów.

Airbus ma zamówienia na A380 od 262 firm. W połowie marca Deutsche Lufthansa zapowiedziała, że zwiększy plan zakupu do 19 maszyn. Dalsze zakupy planują także linie Emirates, indonezyjska Garuda oraz Turkish Airlines.

>>> Polecamy: Gmina Miastkowo matematycznym centrum międzynarodowych połączeń lotniczych