System Czech Point po początkowych perturbacjach technicznych działa już bez problemów. Każdy obywatel, który nie dysponuje podpisem elektronicznym może z niego korzystać odwiedzając jakąkolwiek placówkę Czeskiej Poczty. Uzyska tam kopie potrzebnych dokumentów. Mogą to być na przykład wypisy z ksiąg wieczystych, rejestrów handlowych, zadłużonych osób lub firm czy świadectw o niekaralności.

System elektronicznej komunikacji z urzędami funkcjonujący dzięki poczcie oszczędza czas petentów. Urzędy państwowe są dostępne tylko w wyznaczonych godzinach i tylko dwa dni w tygodniu.

Czech Pointy umożliwiają załatwienie wielu procedur administracyjnych w jednym miejscu i co ważne w tym samym czasie. Odpada więc zdobywanie potrzebnych dokumentów z różnych urzędów często odległych od siebie o wiele kilometrów.

Oczywiście nie jest to za darmo. Istnieje specjalny cennik za tego rodzaju usługi.

Reklama