– Mamy nadzieję, że zmiany uda się przeprowadzić w IV kw. tego roku – mówi Wiesław Nowak, prezes ZUE.
Dziś działalnością budowlaną zajmują się giełdowa spółka ZUE i PRK Kraków (ZUE ma w niej 87 proc. udziałów). Zgodę na połączenie obu podmiotów wyraziło Ministerstwo Skarbu Państwa, od którego ZUE odkupiła PRK w 2009 r. Pomysłodawcy operacji planują emisję nowych akcji ZUE dla mniejszościowych akcjonariuszy PRK.
Zmiany obejmą także trzy spółki projektowe, kontrolowane przez ZUE: Biuro Inżynieryjnych Usług Projektowych, Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu i Biuro Projektów Kolejowych w Gdańsku. Wszystkie mają zostać przed końcem roku połączone w jedną, która będzie świadczyła usługi w kolejnictwie, transporcie miejskim i energetyce.
Trzecim segmentem ZUE ma być spółka RTI (stworzona z dwóch podmiotów), której zadaniem będzie pozyskiwanie projektów zagranicznych, m.in. w Niemczech. Grupa ZUE zatrudnia dziś 800 osób. Wiceprezes Arkadiusz Wierciński twierdzi, że po konsolidacji ta liczba powinna pozostać na tym samym poziomie.
Reklama
W pierwszej połowie tego roku przychody ZUE wyniosły 157 mln zł – aż o 33 proc. mniej niż rok wcześniej. Jednocześnie zysk netto urósł do 7,9 mln zł, czyli o prawie 90 proc. W portfelu zamówień grupy są dziś zlecenia za ponad 800 mln zł (po uwzględnieniu przebudowy zajezdni Pogodno w Szczecinie za 110 mln zł, na budowę której umowa nie została jeszcze podpisana). Największy jest kontrakt na rewitalizację linii Zawiercie – Szczakowa dla PKP PLK za 357 mln zł.
Wyniki ujawniły też DSS, które próbują stanąć na nogi po upadłości układowej spowodowanej kontraktem na autostradzie A2. Po pierwszym półroczu raportują 42 mln zł przychodów ze sprzedaży i 48 mln zł straty netto. Ujemny wynik finansowy ma być spowodowany m.in. spadkiem cen kruszyw nawet o kilkadziesiąt procent.
– Pierwsze cztery miesiące roku były dla nas bardzo trudne. Przedłużająca się zima spowodowała wstrzymanie większości inwestycji. Od kwietnia sytuacja ulegała stopniowej poprawie. Pozyskaliśmy wiele kontraktów na dostawę kruszyw, m.in. na budowę trasy S8 – mówi Mariusz Roman, prezes DSS.
>>> Zobacz też wyniki finansowe spółek giełdowych