To o 0,4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Ok. trzech piątych przychodów branży przypada na handel hurtowy, jedna trzecia na detal, a reszta to handel pojazdami i ich naprawa. Według GUS, w ub.r. liczba sklepów zwiększyła się o 3,6 proc. i sięgnęła 357 tys. Powierzchnia handlowa urosła o 2,2 proc. "Wzrost powierzchni odnotowano w sklepach z przedziału 400-999 m kw. (o 6,0 proc.), 1000 m kw. i więcej (o 3,5 proc.) oraz 99 m kw. i mniej (o 0,9 proc.).

Nieznaczny spadek powierzchni sprzedażowej (o 0,1 proc.) odnotowano natomiast wśród sklepów o powierzchni 100-399 m kw." - wynika z informacji urzędu statystycznego. Policzył on też, ilu mieszkańców przypada na jedną placówkę handlową w poszczególnych województwach. Najłatwiejszy dostęp do sklapeów mają mieszkańcy woj. lubulskiego, najbardziej ograniczony - lubelskiego i podkarpackiego.

>>> Czytaj też: Wynik handlu świadczy o spowolnieniu gospodarki

ikona lupy />
Udział handlu w PKB, super i hiper-markety udział w powierzchni sklepów / DGP
Reklama
ikona lupy />
Liczba i powierzchnia sklepów, marża hanlowa / DGP