Spółka obecnie analizuje różne możliwości związane z wejściem inwestora strategicznego, ale nie wyklucza, że będzie rozwijać się organicznie.

"Jeżeli nie będzie nowego scenariusza, to będziemy podtrzymywać wypłatę dywidendy na poziomie 50% zysku, co zapisaliśmy w prospekcie emisyjnym" - powiedział Biedrzycki podczas konferencji prasowej.

Prezes poinformował, że zadaniem wybranego przez zarząd doradcy jest przejrzenie różnych opcji strategicznych. Obecnie akcjonariusze spółki analizują różne możliwości dotyczące dalszego rozwoju spółki.

"Wychodząc z założenia, że żadna z opcji nie jest wybrana, spółka ma w swoich celach podtrzymanie deklaracji z prospektu emisyjnego dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami. Zarząd taką propozycje dał w sprawie dywidendy" - podkreślił Biedrzycki.

Reklama

W czerwcu br. akcjonariusze ABC Data zdecydowali o przeznaczeniu kwoty 29,73 mln zł, czyli 0,24 zł na akcję na dywidendę za 2012 rok. Wysokość dywidendy zwiększono o 1,61 mln zł pierwotnie przeznaczone na nabycie akcji własnych.

Prezes powiedział też, że obecnie spółka przechodzi szereg spotkać z potencjalnie zainteresowanymi, dyskusje trwają, ale to akcjonariusze ostatecznie podejmują decyzję. Jedną z rozważanych możliwości jest dalszy rozwój organiczny.

"Nie mamy żadnego deadline'u. Chodzi o to, jaka jest jakość inwestora i czy ten nowy twór będzie lepiej działał. Spółka rozwija się bardzo szybko, dowozi wyniki, na teraz nie potrzebujemy wsparcia" – powiedział prezes.

Na początku lipca ABC Data zawarła umowę z doradcą finansowym Jefferies International Limited, który dokona analizy strategicznych opcji dalszego rozwoju i ekspansji spółki oraz, gdy będzie to uzasadnione w oparciu o taką analizę, transakcji pozyskania inwestora strategicznego. Wtedy podkreślano, że w ocenie akcjonariuszy, pozyskanie nowego inwestora może umożliwić spółce: dostęp do know-how, systemów, technologii, nowych rynków, a także do nowych dostawców oraz powstanie nowych synergii.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT w Polsce i w ośmiu państwach Europy Środkowej i Wschodniej. W czerwcu 2011 roku ABC Data rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów komputerowych pod własną marką Colorovo. W 2012 r. spółka osiągnęła przychody w wysokości 3,69 mld zł.