Uważany jest za jednego z pionierów rynku bancassurance w Polsce, jego przejście do Avivy może więc oznaczać rewolucję w firmie. Sam Antkiewicz przyznaje, że chce nadać bancassurance nowe oblicze.
Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva, zaznacza, że rozwój bancassurance i własnych sieci sprzedaży jest kluczowy dla wzrostu firmy. – Chcemy pogłębiać relacje z obecnymi partnerami bankowymi i nawiązywać nowe – twierdzi prezes. – Szczególnie obiecujący jest model współpracy strategicznej banku i ubezpieczyciela. Dążymy do tego, aby Aviva awansowała do czołówki bancassurance w Polsce i była partnerem pierwszego wyboru dla banków, ale też innych podmiotów sektora finansowego – firm leasingowych, brokerów – dodaje. Po nowym szefie bancassurance spodziewa się, że będzie nadal zaskakiwał rynek nowymi pomysłami na sprzedaż ubezpieczeń we współpracy z partnerami biznesowymi.
>>> Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) czeka na uwagi banków do projektu Rekomendacji U, dotyczącej dobrych praktyk w zakresie bancassurance, do 24 stycznia 2014 r. i zakłada, że Rekomendacja ta zostanie wprowadzona w życie nie później niż do 1 listopada 2014 r., podała KNF.
Uszpolewicz podkreśla, że wyniki Avivy już dziś są bardzo dobre. – Odnotowaliśmy wzrost wartości nowego biznesu. Ten wskaźnik dowodzi, że skutecznie sprzedajemy nowe ubezpieczenia na życie, a także produkty emerytalne i inwestycyjne poprzez wszystkie kanały dystrybucji – zaznacza.
Wartość nowego biznesu zakładu wzrosła o 13,5 proc., co w ocenie prezesa jest sukcesem w warunkach spowolnienia gospodarczego.
Antkiewicz jest z wykształcenia prawnikiem, ukończył studia doktoranckie z zakresu prawa cywilnego na Uniwersytecie w Białymstoku, uzyskał też dyplom MBA w Institut Francais de Gestion.
W branży finansowej działa od 18 lat, 15 poświęcił bancassurance. Karierę rozpoczynał od pracy w agencji ubezpieczeniowej Warty w 1995 r. Od 1998 r., przez osiem lat, był związany z Volkswagen Bank Polska, Volkswagen Leasing Polska i Volkswagen Bank Direct, w których tworzył i rozwijał struktury sprzedażowe produktów ubezpieczeniowych.
Przez kolejne dwa lata odpowiadał za rozwój biznesu Genworth Financial w Polsce, w tym sprzedaż, rozwój nowych produktów i budowanie relacji z partnerami bankowymi oraz innymi instytucjami finansowymi.
Przez ostatnie pięć lat związany z Grupą BNP Paribas, gdzie jako dyrektor handlowy TUnŻ Cardif i Cardif Assurances Risques Divers Oddział w Polsce przebudował pracę struktur handlowych. Był też odpowiedzialny za sprzedaż.
– Dla mnie bancassurance to pasja, styl życia. Szczególna kombinacja ubezpieczeń, bankowości, prawa i biznesu – twierdzi Antkiewicz. – Moim celem jest na nowo zdefiniować pojęcie bancassurance – dodaje.
W jego ocenie piętnaście lat temu chodziło jedynie o stworzenie nowych, ściśle powiązanych z kredytem produktów ubezpieczeniowych zapewniających spłatę zobowiązania finansowego, a następnie wdrożenie ich do sieci sprzedaży banku. Zaczęła się tworzyć kompleksowa usługa finansowa, zawierająca produkt bankowy z integralnym elementem ubezpieczeniowym z jednej ręki. W następnych latach stworzono kolejne produkty. – Pięć lat temu nasycony już rynek bankowy zaczął domagać się zmian, które trwają do dzisiaj – zaznacza. – Modne stało się słowo „dywersyfikacja”, czyli rozłożenie ryzyka, zaczęły powstawać produkty niepowiązane z kredytem, zaczęliśmy tworzyć nowe kanały dystrybucji, powstał telemarketing przeznaczony dla instytucji finansowych, głównie banków, powstały zręby kanału internetowego, poza tym bancassurance trafiło do sieci sprzedaży telekomów i innych niebankowych sieci sprzedaży – dodaje.
Co więc zamierza robić w Avivie? Chce zmienić postrzeganie „ubezpieczeń bankowych”, nadać im nowe znaczenie i siłę napędową. – Zmienia się świat finansów, gasną echa kryzysu 2008 r., nadzór finansowy w całej Europie integruje się, klienci stają się coraz bardziej wyedukowani, dodatkowo nowe pokolenie kreuje zupełnie nowe potrzeby, wymaga często nie tylko innego kanału dystrybucji, ale w ogóle innego rodzaju komunikacji – wyjaśnia wiceprezes.
Bancassurance nie wypełnia mu jednak całkowicie życia. Jego oczkiem w głowie jest dwunastoletni syn Jan, któremu stara się poświęcać jak najwięcej czasu. Znajduje też chwilę na czytanie – sięga nawet po kobiece kolorowe pisma, szukając w nich natchnienia w poszukiwaniu nowych produktów. Biega i tańczy – głównie salsę. – Kiedyś myślałem nawet, aby zostać instruktorem tańca, ale ostatecznie nie zrealizowałem tego pomysłu – wyjawia.
Jego pasją są też motocykle – na razie jeździ sportowym modelem, ale ma zamiar przesiąść się na bardziej klasyczny. – Chyba już do tego dorosłem, mam nawet upatrzony konkretny model – zdradza Piotr Antkiewicz.
>>> Rośnie liczba szkód, które polscy kierowcy powodują za granicą. Zakłady wyliczają, że połowa wartości wypłacanych odszkodowań to pieniądze za wypadki, które wydarzyły się poza Polską.
1,7 mld zł składkizebrała Aviva do końca września 2013 r.
1,4 mld zł odszkodowań wypłaciła firma klientom w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2013 r.
423,8 mln zł wyniósł zysk operacyjny grupy Aviva w Polsce w połowie ubiegłego roku
BIZNES FACE TO FACE
Sylwetki innych znanych przedsiębiorców