"Naszym celem strategicznym jest pozycja dominująca na tle konkurencji wobec szóstego miejsca na rynku obecnie (z udziałem na poziomie ok. 2,6 proc. rynku). Wartość rynku w 2013 r. szacujemy na ok. 7 mld zł" - powiedział ISBnews Jurczak.

"Cena emisyjna akcji nowej emisji będzie kształtować się w okolicach 4 zł wobec kursu na poziomie ok. 3,3 zł na NC. Cena wyższa od rynkowej podyktowana jest przede wszystkim chęcią urealnienia wyceny firmy. Obecnie kurs jest na poziomie sprzed 3 lat, kiedy wchodziliśmy na NewConnect. Od tego czasu nasz biznes urósł o 60%, a EBITDA zanotowała 26% wzrost. Nasz C/Z kształtuje się na poziomie 9-10 wobec 20,5 dla indeksu WIG. Potwierdziliśmy naszą wiarygodność w czasie pobytu na NC, realizowaliśmy prognozy, przed nami kolejne 40% wzrostu w ciągu najbliższych 2 lat. Mamy duże zainteresowanie funduszy naszą ofertą i jestem pozytywnie nastawiony. Wierzę, że zdobyliśmy zainteresowanie rynku" - stwierdził prezes Grodna w rozmowie z ISBnews.

Grodno liczy na ok. 14 mln zł z emisji, która odbędzie się na przełomie czerwca i lipca na kontynuację rozwoju biznesu.

>>> Czytaj też: Grodno: Oferta publiczna warta 14 mln zł netto ruszy 25 czerwca

Reklama

"Przejście na GPW z NC traktuję jako włączenie 6-tego biegu. Uruchomiliśmy w ciągu ostatnich trzech lat 15 nowych oddziałów i łącznie dysponujemy 37 placówek. Dzięki emisji chcemy stworzyć kolejne 10, m.in. w Zachodniej Polsce. Zakładamy uruchomienie nowych placówek od podstaw lub poprzez zakup istniejących punktów sprzedaży. Mamy wiedzę, jak w krótkim czasie doprowadzać oddziały do rentowności" - zaznaczył Jurczak.

Prezes podkreślił, że profil działalności Grodna istotnie odróżnia się od innych firm, gdyż emitent poza dystrybucją sprzętu elektrycznego stawia na usługi dodane jak chociażby audyty oświetlenia, czy energetyczne jak również na nowe segmenty działalności.

"Mamy usługi dodane, dające dodatkową marżę - audyty i projektowanie oświetlenia dla obiektów komercyjnych i przemysłowych. Już jesteśmy największym dostawcą technologii LED i wprowadzamy kolejne innowacyjne segmenty jak kompleksowe usługi fotowoltaiki (5% przychodów planowane w roku obrotowym 2015/2016 z 0,5% obecnie), wejście w alarmówkę - kontrolę dostępu, elektronarzędzia, kompleksową obsługę budynków. Rozwijamy markę własną, której sprzedaż ma wzrosnąć z 0,5% do 5% przychodów w ciągu 2 lat" - wymienił prezes Grodna.

Jurczak liczy na rynek odtworzeniowy i modernizacje istniejących obiektów, rozwój w obszarze przemysłowym, który na koniec roku obrotowego 2014/2015 ma wzrosnąć do 25% przychodów z 9% obecnie. "Wybieramy projekty z odpowiednią marżą i funkcją doradczą dla klienta" – podkreślił prezes Grodna. Kluczową rolę w sprzedaży spółki zachowają elektroinstalatorzy (obecnie 52% przychodów), wymagający lokalnego zaplecza magazynowego i doradztwa.

Spółka planuje dalszy wzrost biznesu, co ma przełożyć się na 292 mln zł przychodów w roku obrotowym 2015/2016, tj. 40% zwiększenie sprzedaży w stosunku do obecnej skali działalności. W ciągu dwóch lat spółka wypracuje skumulowany wynik netto na poziomie przekraczającym 15 mln zł.

Prezes spółki wskazał, że centrum logistyczne, którym dysponuje Grodno zapewni obsługę planowanego wzrostu biznesu w ciągu najbliższych dwóch lat, a działka na której stoi centrum daje możliwości rozbudowy.

Grodno S.A. jest jednym z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim. Obecnie podstawowa działalność spółki skupia się na dystrybucji materiałów elektrotechnicznych poprzez sieć 36 punktów handlowych zlokalizowanych na terenie całego kraju.

>>> Zobacz też: Zysk netto Grodno wyniósł 0,9 mln zł w IV kw. r.obr. 2013/2014