"Uzyskany wzrost to zasługa stabilności eksportu do krajów Unii Europejskiej, na które przypadło ponad 79% eksportu (dynamika 103,59 proc.) i kilkunastoprocentowemu wzrostowi na pozostałych rynkach (dynamika 114,97 proc.)" - czytamy w komunikacie.

W czerwcu eksport do Niemiec, najważniejszego partnera zagranicznego motoryzacyjnego, stanowił 28,45 proc. całości i był nieznacznie wyższy niż przed rokiem (dynamika 100,64 proc.). Kolejnymi rynkami zbytu były: Włochy (9,42 proc. całości, dynamika 101,12 proc.) i Wlk. Brytania (8,7 proc., dynamika 113,93 proc.), podano w materiale.

"Eksport części i akcesoriów osiągnął wartość 701,14 mln euro, o 14,48 proc. więcej niż przed rokiem. To nowa rekordowa wartość tej grupy produktów motoryzacyjnych. Przypomnijmy, że poprzedni został ustanowiony w marcu br. (697,32 mln euro)" - czytamy dalej.

W czerwcu na części i akcesoria przypadło aż 42,16 proc. eksportu całej branży, o 3,21 proc. więcej niż przed rokiem. Do krajów UE trafiło 90,6 proc. wartości części i akcesoriów, przy rosnącej dynamice na poziomie 117,79 proc. Natomiast eksport na rynki pozaunijne spadł o blisko 10 proc. (dynamika 90,06 proc.), podało także AutomotiveSuppliers.pl.

Reklama

Nadal największym odbiorcą komponentów są Niemcy z udziałem na poziomie 40,48 proc. całości eksportu tej grupy (dynamika 115,01 proc.). Kolejnymi rynkami zbytu były: Czechy (8,78 proc. całości, dynamika 127,25 proc.) i Wlk. Brytania (6,42 proc., dynamika 123,92 proc.).

>>> Czytaj też: Skazani na samochód. Polacy nie chcą przesiadki do komunikacji miejskiej