- Wierzymy, że nasz produkt zachęci ludzi do wyszukiwania i odkrywania restauracji w zupełnie nowy sposób. Oferujemy także aplikacje dedykowane restauratorom, które - jak nigdy dotąd - pozwolą im być w stałym kontakcie z klientami - zapowiada Deepinder Goyal, założyciel i CEO Zomato.

Serwis oferuje informacje na temat 12500 lokali gastronomicznych w naszym kraju, z tego aż 3500 w Warszawie. To nie tylko restauracje – z jedzeniem dostępnym na miejscu i w dostawie – ale też kawiarnie, cukiernie, bary czy nocne kluby i drinkbary. Na stronie, po wybraniu poszukiwanej przez nas lokalizacji, można znaleźć dokładny adres, zdjęcia restauracji, menu z cenami, a także sporo opinii pisanych przez internautów, którzy mieli okazję już tam jeść czy się bawić. Jest też możliwość edytowania profilu każdego lokalu przez jego właściciela – by mógł np. dodawać na bieżąco promocje czy nowe specjały. Czy popularny na świecie portal o nieco egzotycznej nazwie przyjmie się w Polsce?

>>> Czytaj też: Indyjski tygrys wkracza do Polski. Przejmuje portal Gastronauci.pl

Reklama

- W Polsce kultura jedzenia poza domem stale się rozwija. Uważamy, że Zomato znacząco się do tego przyczyni, dając ludziom dostęp do ogromnej ilości informacji o restauracjach i barach w ich okolicy. Wierzymy, że dzięki kompleksowym informacjom o restauracjach staniemy się numerem jeden wśród aplikacji o podobnej tematyce - twierdzi Marta Klimowicz, Country Manager Zomato Polska. Na razie zespół portalu to 15 osób, z których większość pracuje w głównej siedzibie w Warszawie. W nadchodzących miesiącach załoga ma jednak powiększyć się trzykrotnie.

Zomato to internetowy i mobilny przewodnik po restauracjach, oferujący informacje na temat ponad miliona restauracji w 22 krajach. Miesięcznie strony portalu odwiedzane są 80 milionów razy. Indyjska firma rozwija się bardzo szybko i działa poprzez liczne akwizycje. Tylko przez ostatnie pół roku Zomato przejęło na świecie 6 firm. MenuMania z Nowej Zelandii stała się częścią Zomato w lipcu 2014. Miesiąc później przewodniki z Czech i Słowacji - Lunchtime.cz oraz Obedovat.sk. We wrześniu Zomato przejęło Gastronautów, a w grudniu Cibando, lidera na rynku włoskim. W poniedziałek Zomato ogłosiło zakup Urbanspoon. Kwota nabycia nie została ujawniona, lecz wiadomo, że jest to jedna z największych w historii transakcji, w której indyjska firma kupuje amerykańską. Ten krok oznacza początek Zomato w Ameryce Północnej oraz Australii.