"Po trzech kwartałach 2016 roku sprzedaliśmy o 0,53 mld m3 gazu więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku" - powiedział Woźniak podczas V Kongresu Polskiego Przemysłu Gazowniczego, cytowany w komunikacie.

Wskazał też, że dzięki temu PGNiG zahamowało spadek udziału w rynku.

Poza kontraktami z nowymi partnerami, w tym m.in. z Grupą Azoty, PGNiG odzyskało 9 dużych klientów utraconych w minionych latach, wśród nich m.in. Ceramikę Paradyż. Rozpoczęło sprzedaż gazu ukraińskim spółkom dystrybucyjnym, które zaopatrują lokalnych odbiorców przemysłowych.

"Kontrakty te z jednej strony umożliwiają stabilizację dla naszego portfela. Z drugiej strony, potwierdzają zaufanie naszych największych partnerów handlowych, którzy doceniają bezpieczeństwo i niezawodność dostaw oraz atrakcyjną ofertę" - dodał prezes.

PGNiG wprowadziło do oferty programy rabatowe dla największych klientów. Rozpoczęło także sprzedaż pakietów prąd i gaz klientom indywidualnym.

Woźniak zapowiedział, że PGNiG chce pozostać liderem sprzedaży i preferowanym dostawcą gazu dla wszystkich segmentów klientów. Wskazał także na perspektywy kreowania popytu na gaz na polskim rynku, co zależy od stopnia gazyfikacji kraju.

Do 2022 roku Polska Spółka Gazownictwa należąca do grupy kapitałowej PGNiG będzie dążyć do zrealizowania planu gazyfikacji 74 nowych gmin oraz przyłączenia do sieci ok. 350 tys. nowych odbiorców. PGNiG buduje także lokalne sieci dystrybucyjne niepodłączone do krajowego systemu dystrybucyjnego, ale zasilanych gazem w postaci LNG - w Piszu, Ełk, Suwałkach i Olecku.

PGNiG jest obecne na warszawskiej giełdzie od 2005 r. Grupa zajmuje się wydobyciem gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju, importem gazu ziemnego do Polski, magazynowaniem gazu w podziemnych magazynach gazu, dystrybucją paliw gazowych, a także zagospodarowaniem złóż gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju i za granicą oraz świadczeniem usług geologicznych, geofizycznych i poszukiwawczych w Polsce i zagranicą.

(ISBnews)